/
۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مهندسی ارتعاشات نوآوران پایش در گفتگو با نبض نفت و خطاب به دانشجویان و اساتید دانشگاه:

به جای نوشتن مقالات ISI به فکر حل مشکلات صنعت باشید

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مهندسی ارتعاشات نوآوران پایش معتقد است روزی که تمام نگرانی دانشجویان ارشد و دکتری و اساتید کشور ما به جای نگرانی نوشتن یک مقاله ISI حل یک مشکل صنعتی حتی کوچک باشد، کشور پیشرفت خواهد کرد.
کد خبر : ۳۱۹۹۴
به جای نوشتن مقالات ISI به فکر حل مشکلات صنعت باشید
میلاد علیدادی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مهندسی ارتعاشات نوآوران پایش، ضمن حضور در پایگاه خبری نبض نفت و در یک گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما در خصوص فعالیت‌های مجموعه خود گفت: فعالیت‌ مجموعه ما در زمینه بومی سازی تکنولوژی پیشرفته نگهداری و تعمیرات در سه حوزه تامین تجهیزات، خدمات اجرایی و برگزاری کارگاههای آموزشی می‌باشد و با بیش از ۸۹ نفر پرسنل دفتری و اجرایی مشغول به فعالیت می‌باشیم.

وی در مورد تاثیر پاندمی کرونا بر نمایشگاهها گفت: ما هر ساله جهت گسترش ارتباطات در نمایشگاه‌های کشور در حوزه نفت و گاز شرکت می‌کنیم ولی در سال جاری به دلیل پاندمی کرونا احتمال کاهش میزان بازدید وجود دارد.

وی ضمن اشاره به مشکلات متعدد در حوزه کاری خود اظهار داشت: حوزه کاری ما بسیار تخصصی می‌باشد و واقعا جهت پیشبرد صحیح نیاز به آموزش تخصصی نیروی انسانی و تجهیزات پیشرفته می‌باشد و البته شرکت ما با کمک نخبگان جوان و مستعد موفق به ارائه خدمت‌رسانی صحیح در این حوزه گردیده است.

وی در خصوص لزوم حمایت بیشتر دولت از نخبگان تاکید کرد: دولت باید راهکارهای بیشتری برای حل مشکلات موجود نخبگان ارائه دهد. به عنوان مثال کارگاههای آموزشی صنعتی به روز دنیا را به صورت رایگان برای نخبگان کشور اجرا نماید و شرایط ورود دانش روز دنیا به کشور فراهم شود و امکان انتقال آن از طریق ما نیز بدون دغدغه و با آسودگی خاطر انجام گیرد.

علیدادی ضمن گلایه از کمبود شعب مربوط به حوزه کاری خود در کشور تصریح کرد: یکی از مشکلات ما کمبود شعب مربوط به این حوزه در کشور می‌باشد. ما سه شعبه در تهران و دو شعبه در مناطق جنوبی کشور با هزینه شخصی احداث کرده‌ایم. برای گسترش کار خود به تعدد این مراکز در کلیه استان‌های کشور نیاز داریم که باید شرایط ایجاد آن مهیا شود.

وی افزود: ما در این حوزه از دانش علمی کافی تخصصی برخوردار هستیم. متاسفانه بسیاری از پروژه‌های ما به دلیل بی‌ثباتی قیمت‌ها به تعویق افتاده‌اند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مهندسی ارتعاشات نوآوران پایش در خصوص عملکرد وزارت نفت اظهار داشت: میزان رضایت من از عملکرد وزارت نفت ۸۰ درصد است و البته توانسته در شرایط تحریم تولید را به حداکثر برساند و پالایشگاه‌های جدید نیز احداث نماید.

علیدادی در مورد اهمیت و لزوم حمایت از نخبگان در کشور مجدد تاکید کرد: در سطح ملی باید از نخبگان و ایده‌های خلاق و جدید حمایت بیشتری انجام و به نخبه‌پروری توجه بیشتری شود تا با فرار مغزها از کشور مواجه نشویم. زمانی که از این افراد حمایت همه‌جانبه صورت بگیرد با پدیده‌ای به نام مهاجرت رو‌به‌رو نخواهیم شد. البته یکی از اقدامات صحیح دولت پشتیبانی از شرکت‌های دانش بنیان می‌باشد. علیدادی در پایان تاکید کرد: روزی که تمام نگرانی دانشجویان ارشد و دکتری و اساتید کشور ما حل یک مشکل صنعتی حتی کوچک در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به جای نگرانی نوشتن یک مقاله ISI باشد، کشور پیشرفت خواهد کرد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر