/
۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
در نفت خزر عوان شد:

تاکید بر مشارکت همگانی و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی برای مقابله با کرونا

جلسه کمیته مدیریت بحران شرکت نفت خزر با توجه به همه گیری موج سوم بیماری کووید 19 با محوریت هم اندیشی و اتخاذ تدابیر و راهکارهای مناسب برای ادامه فعالیت های پیگشیرانه در مقابله با ویروس کرونا برگزار شد.
کد خبر : ۳۲۰۰۴

به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت نفت خزر، بیست و سومین جلسه کمیته مدیریت بحران این شرکت با حضور علی اصولی مدیرعامل و اعضاء این کمیته با هدف ارائه گزارش اقدامات سه ماهه تابستان و هم اندیشی و اتخاذ تدابیر و راهکارهای مناسب برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و پایش بیشتر سلامت کارکنان در منطقه عملیاتی خزر، سکوی ایران امیرکبیر و شناورهای کاسپین برگزار شد.   

علی اصولی مدیرعامل شرکت نفت خزر در این جلسه ضمن تقدیر از تلاش و فعالیت اعضای کمیته بحران بویژه واحد HSE ، مدیریت منابع انسانی و حراست اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن فصل پاییز و اضافه شدن ویروس آنفولانزا و سرماخوردگی ضرورت سلامت کارکنان علی الخصوص در محیط های عملیاتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

مدیرعامل شرکت نفت خزر با اشاره به موضوع همه گیری ویروس کرونا به عنوان مهم ترین بحران حال حاضر کشور گفت: متاسفانه به دلیل عدم رعایت دقیق فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی، در هفته های اخیر شاهد افزایش آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از این بیماری هستیم و بر ضرورت نهادینه شدن فاصله اجتماعی، شستشوی دست ها و استفاده از ماسک تاکید و اظهار داشت باید تلاش کنیم با استمرار فعالیت های پیشگیرانه، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در همه جنبه ها به سلامت محیط کار و جلوگیری از بحران در فصل سرما کمک کنیم.  

اصولی اظهار داشت: توجه و عمل به تاکیدات مقامات کشور، ستاد مقابله با کرونا و کمیته مدیریت بحران شرکت ملی نفت ایران بسیار ضروری است و اعضای کمیته بحران باید با جدیت هرچه بیشتر بخشنامه های ابلاغی را در سطح شرکت نفت خزر نهادینه کنند.

مدیرعامل شرکت نفت خزر ضمن استماع گزارش اعضای کمیته گفت: با توجه به بسته بودن فضای کاری در سکوهای نفتی، شناورها و خوابگاه ها رعایت بیش از پیش پروتکل های بهداشتی در مناطق عملیاتی شرکت نفت خزر بویژه کارکنان شیفت سکوی ایران امیرکبیر و شناورهای کاسپین در دریای خزر باید جزو اولویت های کمیته مدیریت بحران شرکت قرار گیرد .

اصولی گفت: اعضای کمیته باید نسبت به ترویج مشارکت همگانی و ارائه انتقادات و پیشنهادات در خصوص راهکارهای مقابله با شیوع ویروس کرونا اقدام کنند، تا جایی که کلیه کارکنان در خصوص این مهم از بالاترین تا پایین ترین کارکنان خود را مسئول دانسته و هر جا ضعف ، کم کاری و یا عدم رعایت پروتکل های بهداشتی مشاهده می کنند با جدیت نسبت به پیگیری موضوع اقدام نمایند .

مدیرعامل شرکت نفت خزر گفت: باید نسبت به تهیه دستورالعمل سلامت کارکنان علی الخصوص در سکو ، شناورها و مناطق عملیاتی اقدام و شماره تلفن 24 ساعته ای برای پاسخگویی به همکاران مشکوک در نظر گرفته شود تا با همدلی و دلسوزی راهنمایی های لازم در خصوص پایش سلامت و بهبودی این افراد صورت پذیرد.

در پایان مقرر شد فعالیت های پیشگیرانه شامل آموزش، گندزدایی و ضدعفونی اماکن به همراه پایش پارامترهای سلامت کارکنان، کاهش تردد و تماس های غیر ضرور ، فراهم نمودن بستر مناسب نرم افزاری و سخت افزاری جهت تشکیل جلسات از راه دور ، ایجاد آرامش روانی برای کارکنان ، برقراری تلفن پاسخگو، استفاده از کلیه ابزارهای تبلیغاتی و نظارت بر رعایت اصول بهداشتی بویژه استفاده از ماسک پیرو مصوبات سی و سومین جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا و بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور در دستور کار کمیته شرایط اضطرار شرکت نفت خزر قرار گیرد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر