/
۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
محمد ملکی، مدیرعامل شرکت پخش نیرو سپهر مهار در گفتگو با نبض نفت:

نگاه وزارت نفت به سمت شرکت‌های خارجی است

مدیرعامل شرکت پخش نیرو سپهر مهار ضمن تاکید بر لزوم حمایت از شرکت‌های تولیدکننده داخلی گفت که متاسفانه نگاه وزارت نفت فقط به سمت کشورهای خارجی می‌باشد.
کد خبر : ۳۲۱۶۸
نگاه وزارت نفت به سمت شرکت‌های خارجی است

محمد ملکی، مدیرعامل شرکت پخش نیرو سپهر مهار که مجموعه خود را از سال ۱۳۷۲ تاسیس کرده است ضمن حضور در پایگاه خبری نبض نفت و در یک گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت: فعالیت این مجموعه در حوزه تولید تجهیزات برای پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها و صنایع فولادی می‌باشد. تمامی تجهیزات مورد نیاز تا بعد از انقلاب نیز از کشورهای دیگر وارد می‌شد.

وی در خصوص تولید تجهیزات داخلی و عدم تمایل به استفاده از محصولات ایرانی تصریح کرد: متاسفانه نگاه اکثر افراد به سمت واردات می‌باشد. گلایه من این است که تجهیزات ساخته شده در ایران دیده نمی‌شود در حالی که ما قادر به بازسازی و مهندسی معکوس اکثر این وسایل در کشور هستیم. عدم تمایل به استفاده از اجناس ایرانی در کارشناسان رده بالا بیشتر دیده می‌شود.

ملکی افزود: متاسفانه گنجینه‌های موجود در کشور ما نادیده گرفته می‌شود. شاید بیشترین مشکل ما در ایران همین است. حتی تصمیم‌گیری مسئولین رده بالای سیاست نیز بنا بر مصلحت است چون در این خصوص آموزش لازم ندیده‌اند و نسبت به محصولات آگاهی کافی ندارند.

مدیرعامل شرکت پخش نیرو سپهر مهار ضمن گلایه از سازمان امور مالیاتی تاکید کرد: یکی از مشکلات تولید‌کنندگان در خصوص اظهار‌نامه مالیاتی و اعلام نرخ‌ها به میزان چند‌برابر مقدار واقعی آنها است. متاسفانه سازمان امور مالیاتی توضیحات ما را در رابطه با نداشتن سود باور ندارد و با صراحت از ما می‌خواهد که روی نرخ مورد نظر آنها توافق کنیم. پرداخت درصد مالیات اضافی یک دستور است که باید از جانب کارمندان این سازمان اطاعت شود. این موضوع موجب ناامیدی تولید‌کننده می‌شود. این داستان تلخ مالیات در تمام صنوف تولیدی می‌باشد.

وی در خصوص نوسانات موجود در بازار اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلات ما نوسان روزانه قیمت‌ها می‌باشد که ما را وادار به انجام کارهای بزرگ برای سرپا ماندن می‌کند‌.

ملکی ضمن اشاره به ناچیز بودن مبلغ پیش‌پرداخت دریافتی قراردادهای منعقد شده اذعان کرد: اگر برای همکاری پای شرکت‌های خارجی در‌میان باشد این رقم به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت پخش نیرو سپهر مهار در خصوص ضرورت داشتن نقدینگی شرکت‌های تولیدی تاکید کرد: شرکت فاقد نقدینگی در معرض نابودی قرار می‌گیرد. ما تا جایی که امکان داشته باشد شرکت را سرپا نگه می‌داریم چون عاشق تولید هستیم و به سود‌دهی آن فکر نمی‌کنیم.

وی ضمن اشاره به شرایط سخت وزارت نفت در خصوص عملکرد آن اظهار داشت: عملکرد این وزارتخانه وابسته به نیروهای داخلی است ولی متاسفانه نگاه آنها فقط به سمت کشورهای خارجی می‌باشد.

ملکی افزود: امتیاز من به عملکرد این وزراتخانه عدد 60 است. آنها مجبور به ارتباطات غیرمعمول هستند ولی باید برای تولید داخلی نیز تلاش کنند. برگزاری نمایشگاه دائمی و ایجاد فرصت کافی برای تولید‌کنندگان و برطرف کردن مشکل نقدینگی شرکت‌های کوچک ضروری می‌باشد. حمایت از شرکت‌های کوچک و نمونه‌سازی محصولات مورد نیاز در تولید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. متاسفانه حمایت از تولید داخلی فقط روی کاغذ نوشته می‌شود و به آن عمل نمی‌شود. برای رسیدن به موفقیت باید صفر تا صد کار تولید را به تنهایی انجام دهیم و منتظر حمایت دولت نباشیم.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر