/
۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸

توصیه به مردم برای صرفه جویی در مصرف گاز

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، با اشاره به آغاز فصل سرما و شیوع موج سوم بیماری کرونا، از مردم خواست در مصرف گاز صرفه جویی کنند.
کد خبر : ۳۲۲۸۷
به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی گاز ایران، توصیه به مردم برای صرفه جویی در مصرف گازآقای حسن منتظر تربتی گفت: برنامه‌ای برای جریمه مشترکان پرمصرف گاز نداریم,، اما توصیه می‌کنیم مردم در مصرف این حامل انرژی، صرفه جویی کنند.

وی با بیان اینکه مشکلی برای تامین گاز در فصل سرد وجود ندارد افزود: اولویت تامین گاز در زمستان بخش خانگی و تجاری است.

 معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به افزایش ۳۰ میلیون متر مکعبی مصرف گاز در بخش خانگی در مقایسه با سال گذشته، گفت: به نظر می‌رسد این میزان مصرف به دلیل شیوع کرونا و افزایش استفاده برای گرمایش آب است.

منتظر تربتی با بیان اینکه گاز تولید شده در پالایشگاه‌های گازی در بخش خانگی، تجاری و صنایع، نیروگاه‌ها و به عنوان خوراک مجتمع‌های پتروشیمی مصرف می‌شود افزود: بر اساس برنامه‌ای که وزیر نفت ابلاغ کرده سهم بخش نیروگاه‌ها در زمستان کم می‌شود تا سوخت مورد نیاز بخش خانگی و تجاری تامین باشد.

وی با توصیه به مردم مبنی بر صرفه جویی در مصرف گاز گفت: میزان تامین گاز نیروگاه‌ها و صنایع در زمستان تابعی از میزان مصرف بخش خانگی و تجاری است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه در کشور سه نوع سوخت شامل گاز طبیعی، گازوئیل و مازوت، مصرف می‌شود افزود: میزان مصرف فعلی گاز طبیعی در نیروگاه‌ها حدود۲۵۰ میلیون متر مکعب است و ۶ تا ۸ میلیون لیتر گازوئیل و ۱۵ میلیون لیتر نیز مازوت در نیروگاه‌های کشور به عنوان سوخت مصرف می‌شود.

منتظر تربتی ادامه داد: ترجیح ما استفاده از گاز به عنوان سوخت پاک و ارزان در نیروگاه هاست، اما عملی شدن این امر بستگی به صرفه جویی مردم در بخش خانگی و تجاری دارد.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران، با بیان اینکه حجم گاز تحویلی به نیروگاه‌ها در زمستان به ۸۰ تا ۹۰ میلیون متر مکعب در روز خواهد رسید گفت: نیروگاه‌ها تنها در صورتی می‌توانند گاز بیشتری در زمستان برداشت کنند که تولید افزایش پیدا کند یا مصرف بخش خانگی و تجاری کاهش یابد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر