/
۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
مبین کریمی مدیرعامل مجموعه اسب زر در گفتگو با نبض نفت تاکید کرد؛

نوسانات ارز امکان برنامه‎ریزی را از ما گرفته است

مدیرعامل مجموعه اسب زر معتقد است نوسانات ارز امکان برنامه‎ریزی را از بسیاری از شرکت‌ها گرفته و این موضوع در کل به ضرر اقتصاد کشور است.
کد خبر : ۳۲۳۹۹
نوسانات ارز امکان برنامه‎ریزی را از ما گرفته است
مبین کریمی مدیرعامل مجموعه اسب زر با حضور در پایگاه خبری نبض نفت و در یک گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما در خصوص فعالیت‌های ویژه مجموعه خود گفت: فعالیت مجموعه ما در زمینه خدمات نظافت تجهیزات صنعتی، تعمیر قطعات و ساختارهای نظافت صنعتی است. این مجموعه افتخار بیست و پنج سال سابقه کاری در صنایع مختلف از جمله صنعت نفت، گاز و پتروشیمی را دارا می‌باشد.

وی در خصوص معایب موجود در قراردادها و شرایط دشوار آن تاکید کرد: با توجه به نوع کار ما و شرایط قراردادها دولت باید حامی شرکت‌های ذی‌نفع باشد. همان‌گونه که شرکت‌ها از منابع کشور استفاده می‌کنند و در قبال آن مسئولیت دارند، دولت نیز باید برای تمامی امور نفع یکسان در نظر بگیرد و هیچ فرآیندی جدا از شرکت‌های تولیدی نباشد.

کریمی افزود: شرکت‌های تولیدی مسئولیت زیادی در مورد انجام قراردادها دارند. دولت باید در پیش‌پرداخت و تسویه‌حساب با تولیدکنندگان همگام باشد چون آنها هیچ پشتوانه‌ای ندارند و با مشکلات اقتصادی فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

مدیرعامل مجموعه اسب زر ضمن گلایه از نوسانات ارز در کشور تصریح کرد: با وجود نوسانات ارز برنامه‌ریزی بلند‌مدت برای بخش تولید امکان پذیر نیست. دولت با قرار دادن تسهیلات در کمیسیون حقوقی کشور می‌تواند بار سنگینی که به دلیل نوسانات ارزی بر دوش تولیدکنندگان است را کاهش دهد.

وی در خصوص فواید تفکیک قیمت‌ها در بخش تولید اظهار داشت: تفکیک و جداسازی قیمت‌ها و ایجاد یک برنامه مدون برای تولید مسیر آن را به سمت کیفیت مطلوب و رقابت هدایت می‌کند و تولیدکننده ملزم به افزایش فناوری در کار خود خواهد شد.

کریمی در خصوص عملکرد وزارت نفت تشریح کرد: در بررسی عملکرد وزارت نفت باید تمام مسائل به صورت جزئی مورد بررسی قرار بگیرد. با توجه به شرایط فعلی اقتصادی کشور، تحریم‌های موجود و مشکلات ویروس کرونا، امتیاز من به راندمان این وزارتخانه عدد 60 است.

وی در ادامه افزود: در صورتی که شرایط منطقه و تعاملات ما با کشورهای دیگر افزایش یابد، پتانسیل رشد و پیشرفت در این صنعت را داریم. به طور کلی با توجه به محرومیت‌های زیاد و شرایط موجود عملکرد وزارت نفت مطلوب می‌باشد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر