/
۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷

ضرر ۱۳۰ میلیارد دلاری لیبی از محاصره نفتی

وزیر دارایی لیبی اعلام کرد محاصره های نفتی در این کشور طی چند سال گذشته ۱۳۰ میلیارد دلار به درآمد این کشور آسیب رسانده است.
کد خبر : ۳۲۴۴۷
به گزارش نبض نفت به نقل از اویل پرایس، فرج بومتاری، وزیر دارایی لیبی اعلام کرد محاصره های نفتی در این کشور طی چند سال گذشته 130 میلیارد دلار به درآمدهای این کشور آسیب رسانده است.

 صنعت نفت لیبی به خاطر محاصره های مداوم فلج شده چون از زمان سرنگونی محمد قذافی در 2011، گروه های مختلف داخلی  برای به دست گرفتن کنترل این کشور و بنادر و پایانه‌های نفتی آن در حال جنگ بوده اند.

 شرکت نفت لیبی اعلام کرد محاصره نفتی این کشور که از ژانویه تا اواسط سپتامبر طول کشید، 10 میلیارد دلار خسارت وارد کرده است.

 ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی، با کمک گروه‌های مسلح در ژانویه سال جاری میلادی بنادر نفتی این کشور را محاصره کرد. پایان این محاصره در هجدهم سپتامبر اعلام شد.

 شرکت نفت لیبی به تدریج وضعیت اضطراری در پایانه‌ها و میادین نفتی را برداشت و تولید نفت این کشور طی یک ماه گذشته از کمتر از 100 هزار بشکه در روز تا 500 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

 شرکت نفت لیبی در اوایل همین ماه اعلام کرد وضعیت اضطراری در میدان شراره، بزرگترین میدان نفتی لیبی را برداشته است.  این میدان نفتی ظرفیت تولید 300 هزار بشکه در روز را دارد. میدان شراره هفته گذشته حدود 100 هزار بشکه در روز تولید داشت ولی تولید آن در اوایل این هفته به 150 هزار بشکه در روز رسید.

 بازگشت نفت لیبی به بازار بر قیمت نفت طی هفتههای اخیر تأثیر گذاشته است. لیبی از قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس معاف شده بود و افزایش تولید آن می‌تواند تلاش های این گروه برای افزایش قیمت نفت و برنامه‌اش برای بالا بردن تولید از ماه ژانویه را مختل کند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر