/
۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴

انباشت نفت خام در مخازن ونزوئلا به دلیل نبود خریدار

سطح ذخایر نفت ونزوئلا تا همان حدی بالا رفته که شرکت نفت ونزوئلا در گذشته مجبور شده بود چاه های نفتی این کشور را ببند چون فضای دیگری برای ذخیره سازی نفت خام نداشت.
کد خبر : ۳۲۴۷۶

 به گزارش نبض نفت به نقل از بلومبرگ، ذخایر نفت خام ونزوئلا 84 درصد طی سه هفته گذشته افزایش یافته چون تحریم‌های آمریکا باعث شده خریداران از مهمترین کالای این کشور دوری کنند. به این ترتیب خطر توقف دوباره تولید در ونزوئلا و سقوط صنعت نفت این کشور افزایش می‌یابد.

 بندر خوزه، اصلی‌ترین پایانه صادرات نفت ونزوئلا یک هفته است خالی مانده چون واردکنندگان نفت این کشور از جمله شرکت ریلاینس اینداستریز هند، رپسول اسپانیا و انی ایتالیا در این ماه هیچ خریدی انجام نداده‌اند. این سه شرکت در ماه گذشته روی هم رفته 9.7 میلیون بشکه نفت از ونزوئلا خریداری کردند که بیش از نیمی از صادرات این کشور را در سپتامبر تشکیل می‌داد.

نفت ذخیره شده در پایانه خوزه و تاسیسات نزدیک به آن از پایان سپتامبر به 10.6 میلیون بشکه رسیده است. سطح این ذخایر تا همان حدی بالا رفته که شرکت نفت ونزوئلا در گذشته مجبور شده بود چاه های نفتی این کشور را ببند چون فضای دیگری برای ذخیره سازی نفت خام نداشت.

 در حالیکه تحریم‌های آمریکا صادرات نفت ونزوئلا را فلج کرده است، معامله پایاپای نفت خام در برابر بنزین بین شرکت نفت ونزوئلا و پالایشگاه‌های آسیا و اروپا امکان پذیر بوده است. دولت ترامپ در ماه اوت اقدامات بیشتری برای قطع نقل و انتقال سوخت انجام داد. شرکت ریلاینس در ماه گذشته 12 میلیون بشکه از نفت کانادا را به جای ونزوئلا خریداری کرد.

 دولت ترامپ قصد دارد معامله پایاپای دیزل را هم متوقف کند چون هیچ اهرم دیگری برای فشار بیشتر بر رژیم مادورو ندارد. 

آخرین باری که یک نفتکش در پایانه خوزه بارگیری کرد، شانزدهم اکتبر بود. هیچ نفتکش دیگری تا پایان این ماه برای بارگیری برنامه ریزی نشده است. این شرایط درست برخلاف سه سال پیش است که بندر خوزه هر 17 ساعت یک نفتکش را بارگیری می‌کرد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر