/
۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
مهدی ایزد‌پناه، مدیرعامل شرکت آلاگام آفرین در گفتگو با نبض نفت مطرح کرد:

بی‌اعتمادی 80 درصد سازمان‌های دولتی به تولیدات داخلی

مدیرعامل شرکت آلاگام آفرین معتقد است از تولیدکنندگان داخلی حمایت کافی نمی‌شود و در حال حاضر بیش از 80 درصد سازمان‌های دولتی به تولیدات داخلی بی‌اعتماد هستند.
کد خبر : ۳۲۴۹۰
بی‌اعتمادی 80 درصد سازمان‌های دولتی به تولیدات داخلی

مهدی ایزد‌پناه، مدیرعامل شرکت آلاگام آفرین در حاشیه بازدید از پایگاه خبری نبض نفت و در یک گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت: مجموعه ما در زمینه طراحی و مهندسی فعالیت می‌کند و در حوزه تغییر و توسعه با دانش روز همگام است.

وی در خصوص مشکلات تولید و ارتباط آن با تحریم‌ها اظهار داشت: مشکلات بخش تولید چند جانبه می‌باشد. تحریم‌ها یکی از مشکلات اساسی در این بخش است که تمام صنایع کشور را تحت فشار قرار داده و موجب اختلال در روند تولید شده است.

ایزد‌پناه افزود: دولت باید از بخش تولید حمایت کند. مسئولین کشور نیز باید همپای مردم و تولیدکنندگان باشند ولی متاسفانه این عدم مغایرت باعث بروز مشکلات و دلسردی تولیدکنندگان شده است.

مدیرعامل شرکت آلاگام آفرین در خصوص خودکفایی مجموعه خود با وجود تحریم‌ها اذعان کرد: ما توانایی مقابله با تمامی مشکلات تحریم را دارا هستیم و با شناسایی آن و ایجاد نوآوری توانسته‌ایم به خودکفایی برسیم ولی تاکنون کسی از دستاوردهای تولیدی ما حمایت نکرده است چون قوانین کشور از تولیدات داخلی پشتیبانی نمی‌کند. متاسفانه برای حمایت از تولید ملی تنها به انتخاب شعار مناسب برای آن اکتفا کرده‌اند ولی به صورت عملی راندمان مثبت در این بخش مهم کشور وجود ندارد.

وی افزود: شرکت ما در تولید محصولات وارداتی که در حال حاضر در کشور موجود نیستند به صورت نوآورانه عمل کرده است. تقاضای ما از دولت این است که ضمن خرید اجناس خارجی، محصولات ما را نیز مورد سنجش قرار دهند تا متوجه کیفیت بالای آن شوند.

ایزد‌پناه ضمن گلایه از عدم اطمینان اکثر سازمان‌های دولتی نسبت به تولید داخلی تصریح کرد: متاسفانه هشتاد درصد سازمان‌های دولتی نسبت به تولیدات داخلی اطمینان ندارند. قوانین کشور طی چهل سال گذشته هنوز به‌روز‌رسانی نشده‌اند. در زمینه تولید باید به باور قدرت و توانمندی در این عرصه برسیم.

وی افزود: کسانی که توانایی مدیریت ندارند باید برکنار شوند تا تفکر نوین بر کشور حاکم شود. ایجاد بهینه‌سازی تفکر در قوانین الزامی است. همچنین باید استفاده از تولید داخلی به یکی از ارکان مهم در کشور تبدیل شود. زمانی که ما یک محصول راهبردی تولید می‌کنیم که برای نخستین بار در کشور تولید شده است، انتظار تولید انبوه آن اشتباه است. برای افزایش تولید باید در قوانین موجود بازنگری و بهینه‌سازی صورت بگیرد.

مدیرعامل شرکت آلاگام آفرین در خصوص عملکرد وزارت نفت اظهار داشت: امتیاز من به عملکرد این وزارتخانه عدد ۷۰ است. این وزارتخانه با یک راندمان مدون می‌تواند به خودکفایی برسد.


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر