/
۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
وزیر نفت عربستان:

کنار گذاشتن نفت و گاز غیر واقع بینانه است

عربستان و شرکت نفت آرامکو همچنان عقیده دارند تا رسیدن به اوج تقاضای نفت زمان زیادی باقی مانده و دنیا همچنان در آینده به نفت و گاز نیاز خواهد داشت.
کد خبر : ۳۲۴۹۸
به گزارش نبض نفت به نقل از اویل پرایس، عبدالعزیز بن سلمان وزیر نفت عربستان در اجلاس انرژی سنگاپور گفت کنارگذاشتن نفت و گاز دور از دسترس و غیرواقع‌بینانه است و به جای آن شرکت‌ها و دولت‌ها باید در مورد کاهش تولید آلاینده‌های کربن فکری کنند.

عربستان و شرکت نفت آرامکو همچنان عقیده دارند تا رسیدن به اوج تقاضای نفت زمان زیادی باقی مانده و دنیا همچنان در آینده به نفت و گاز نیاز خواهد داشت. این درحالی است که تحلیلگران و حتی اوپک تخمین می‌زنند تقاضای جهانی برای نفت به زودی ثابت شده و در اواخر دهه 2030 رو به کاهش می‌رود.

 آرامکو از کاهش تقاضای نفت ترسی ندارد و تولید نفت خود را در بلند مدت تقویت کرده تا رقبای خود را شکست دهد. بسیاری از رقبای آرامکو سرمایه‌گذاری های عظیمی در انرژی های کم کربن کرده‌اند.

 آرامکو طی بیانیه‌ای در اوایل همین ماه اعلام کرد:«ما انتظار داریم رشد تقاضای نفت در بلندمدت به خاطر رشد جمعیت و اقتصاد ادامه یابد. سوخت و مواد پتروشیمی از رشد تقاضا حمایت خواهند کرد. تخمین‌ها در مورد رسیدن زود هنگام به اوج تقاضای نفت همگام با واقعیت مصرف نفت در دنیا نیست».

 بریتیش پترولیوم ماه گذشته در دورنمای سالانه خود از تقاضای نفت اعلام کرد:«احتمالاً در سال گذشته به اوج تقاضای نفت در جهان رسیده ایم و مصرف سوخت دیگر به سطح قبل از بحران کرونا باز نمی‌گردد».

 یاسر الرمیان، رئیس هیئت مدیره شرکت آرامکو در ابتدای سال 2020 و قبل از آغاز بحران کرونا پیش بینی کرده بود دهه ها و حتی قرن ها طول می‌کشد تا انتقال انرژی صورت بگیرد.

 عبدالعزیز بن سلمان در اجلاس انرژی سنگاپور گفت در حال حاضر بزرگترین ترس در بازار نفت موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر