/
۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴

قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۰۸/۰۶

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال که دیروز بیش از ۳ درصد افت کرده بود، امروز با ۲۵ سنت معادل ۰.۶۲ درصد افزایش به ۴۰ دلار و ۷۱ سنت رسید.
کد خبر : ۳۲۴۹۹

به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، در حالی که خیز مجدد ویروس کرونا در جهان نگرانی از چشم انداز تقاضای انرژی را شدت بخشیده و در حالی که عرضه نفت نیز روز به افزایش است، قیمت نفت پس از کاهش قیمت های قابل توجه هفته گذشته و جلسه قبل، امروز شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال که دیروز بیش از 3 درصد افت کرده بود، امروز با 25 سنت معادل 0.62 درصد افزایش به 40 دلار و 71 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم برای تحویل در ماه دسامبر که دیروز بیش از 3 درصد افت کرده بود، امروز با 22 سنت معادل 0.57 درصد افزایش به 38 دلار و 78 سنت رسید.

عدم پیشرفت در مذاکرات برای ارائه یک بسته محرک مالی در آمریکا موجب شده تا چشم انداز بازار تیره تر شود، هرچند نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفته، امیدوار است تا قبل از انتخابات سوم نوامبر بتواند به توافقی با کاخ سفید دست یابد.

موج جدید شیوع کرونا در آمریکا، روسیه، فرانسه و بسیاری دیگر از کشورهای جهان سبب تضعیف چشم انداز اقتصاد جهانی شده و رکورد شکنی تعداد مبتلایان روزانه به کووید 19 برخی کشورها را ناگزیر ساخته تا محدودیت های جدیدی را در آستانه فرا رسیدن فصل زمستان به اجرا بگذارند.

باب یاوگر، تحلیلگر موسسه میزوهو سکیوریتیز در این باره گفت: «بازار از ناحیه عدم تصویب بسته های محرک مالی، افزایش سریع موارد ابتلا به کرونا و افزایش غیرمنتظره تولید نفت لیبی تحت فشار قرار گرفته است.»

در حالی که شرکت های نفتی امریکا همزمان با نزدیک شدن یک طوفان به خلیج مکزیک در حال تعطیلی سکوهای فراساحلی خود هستند، احتمال کاهش تولید نفت این کشور سبب شده تا قیمت ها شاهد رشد نسبی باشد.

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان دیروز گفت، بازار نفت بدترین روزهای خود را پشت سر گذاشته است. اما این اظهارات با سخنان چندی پیش دبیرکل اوپک که گفته بود هرگونه ترمیم بازار نفت بیش از انچه انتظار می رود طول خواهد کشید، چندان همخوانی ندارد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر