/
۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹

تخلیه سکوهای نفتی خلیج مکزیک آمریکا قبل از طوفان زتا

اپراتورهای نفت و گاز در خلیج مکزیک آمریکا یک بار دیگر سکوهای نفتی خود را به خاطر نزدیک شدن طوفان زتا تخلیه می‌کنند.
کد خبر : ۳۲۵۰۰

 به گزارش نبض نفت به نقل از اویل پرایس، یک طوفان دیگراین هفته در راه خلیج مکزیک آمریکاست و باعث شده اپراتورهای نفت و گاز در این منطقه دوباره سکوهای نفتی خود را تخلیه کنند.

بریتیش پترولیوم اعلام کرد به دقت طوفان گرمسیری زتا در دریای کارائیب را زیر نظر دارد تا امنیت کارکنان و عملیات‌های خود را در خلیج مکزیک تامین کند.

 این شرکت بزرگ نفتی طی بیانیه‌ای اعلام کرد:«پیش بینی می‌شود این طوفان طی چند روز آینده سراسر مرکز و شمال شرق خلیج مکزیک را فرا بگیرد بنابراین باید اقدامات لازم را در پاسخ به آن انجام دهیم. ما تخلیه کارکنانمان را از چهار سکوی دریایی آغاز کرده‌ایم. امنیت اولویت اصلی ماست و شرایط جوی را از نزدیک زیر نظر داریم تا اقدامات بعدی را مشخص کنیم».

بریتیش پترولیوم کارکنان خود را از سکوهای نفتی آتلانتیس، مد داگ، ناکیکا و تاندر هورس در خلیج مکزیک تخلیه کرده است.

طبق اطلاعیه مرکز ملی طوفان آمریکا، طوفان در روز سه شنبه از جنوب خلیج مکزیک عبور می‌کند و در روز چهارشنبه به شمال گالف کوست نزدیک می‌شود. انتظار می‌رود این طوفان در روز چهارشنبه شدت گرفته و بارش‌های فراوانی با بادهای شدید از لوییزیانا تا پن‌هندل فلوریدا داشته باشد.

 طوفان زتا جدید ترین طوفانی است که در فصل طوفانهای اقیانوس آرام در سال جاری میلادی، باعث تخلیه سکوهای نفتی و بسته شدن چاه‌ها در خلیج مکزیک آمریکا می‌شود. طوفان دلتا در اوایل همین ماه 91 درصد از تولید نفت در این خلیج را متوقف کرد. طوفان لورا هم باعث تخلیه 643 سکوی نفتی در خلیج مکزیک شده بود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر