/
۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶

هشدار دبیرکل اوپک درباره تبعات افزایش شیوع کرونا

دبیرکل اوپک اعلام کرد با افزایش ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان، روند احیای بازار نفت ممکن است از آنچه امید می رفت، طولانیتر شود.
کد خبر : ۳۲۵۰۷

به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، اوپک و متحدانش که به گروه اوپک پلاس معروف هستند، در آوریل که شیوع کرونا باعث سقوط شدید تقاضا برای نفت شد، با دور جدیدی از محدودیت عرضه موافقت کردند. طبق توافق اولیه و در راستای تسهیل تدریجی محدودیت عرضه، این گروه قرار است تولیدش را در ژانویه افزایش دهد.

محمد بارکیندو در کنفرانس مجازی مجمع انرژی هند که از سوی سراویک سازماندهی شده است، درباره تاثیر موج دوم شیوع پاندمی بر استراتژی اوپک پلاس، اظهار کرد: امیدهایی که ابتدای سال درباره بهبود تدریجی تقاضا برای نفت وجود داشت، به یاس تبدیل شده است.

دبیرکل اوپک گفت: ما امیدوار بودیم در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ روند احیای تقاضا برای نفت آغاز شود. متاسفانه رشد اقتصادی و احیای تقاضا تحت تاثیر ویروس کرونا ضعیف ماندند. ما خوش بینی محتاطانه ای نسبت به ادامه روند بهبود تقاضا داریم و این امر ممکن است طولانیتر شود و شاید در سطح پایینتری باشد اما ما مصمم هستیم به روند احیای توازن بازار ادامه دهیم.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه پنج شنبه گذشته خاطرنشان کرد اگر شرایط بازار ایجاب کند، ممکن است با تمدید توافق محدودیت عرضه در سطح فعلی موافقت کند.

بارکیندو خاطرنشان کرد تولیدکنندگان انتظار ندارند ریزش قیمت نفت مشابه اتفاقی که در سه ماهه دوم افتاد، تکرار شود. تولیدکنندگان اوپک پلاس به طور میانگین پایبندی ۱۰۰ درصدی به تعهدات کاهش تولید داشته اند و برای کاهش بیشتر ذخایر نفت به محدودیت عرضه ادامه می دهند.

بر اساس گزارش رویترز، بارکیندو گفت: ما مصمم هستیم برای احیای ثبات از طریق تضمین ادامه کاهش ذخایر به بازار نفت کمک کنیم.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر