/
۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
مدیرعامل بریتیش پترولیوم:

موج دوم کرونا به تقاضای نفت ضربه شدیدتری زد

مدیرعامل شرکت بریتیش پترولیوم (BP) در مجمع انرژی هند ۲۰۲۰ سراویک اعلام کرد موج دوم ابتلا به ویروس کرونا در جهان تاثیر شدیدتر از حد انتظاری روی تقاضا برای نفت در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ داشته است.
کد خبر : ۳۲۵۰۸

به گزارش نبض نفت به نقل از اویل پرایس، برنارد لونی گفت: از نظر تقاضا برای نفت بدون تردید آسیبی وجود داشته که کمتر از حد انتظار ما در نیمه اول سال و اندکی بیشتر از تصور ما در نیمه دوم سال که موج دوم شیوع ویروس کرونا در جهان آغاز شد، بوده است.

مدیرعامل شرکت BP گفت: شاید هنوز زود باشد تاثیر واقعی موج دوم پاندمی بر تقاضا برای نفت را به خصوص برای میان مدت تا بلندمدت ارزیابی کنیم اما تاثیراتی وجود داشته است و تقاضا برای نفت در مقایسه با سوختهای دیگر آسیب شدیدتری دیده است.

وی درباره پیک تقاضا برای نفت گفت: پیک تقاضا برای نفت به معنای پایان نفت نیست و نفت به مدت بسیار بسیار طولانی وجود خواهد داشت.

شرکت BP در گزارش سالانه دورنمای انرژی ۲۰۲۰ که ماه گذشته منتشر شد، اعلام کرد ممکن است پیک تقاضا برای نفت سال گذشته اتفاق افتاده باشد و مصرف سوخت ممکن است هرگز به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا برنگردد.

در همه سناریوهایی که این شرکت پیش بینی کرده است، تقاضای جهانی برای نفت تا سال ۲۰۵۰ کاهش پیدا می کند.  تحت سناریوی "کسب و کار معمولی" این شرکت، تقاضای جهانی برای نفت که در سال ۲۰۱۹ به بیش از ۱۰۰ میلیون بشکه در روز رسیده است، تا چند سال دیگر به پیک خود می رسد و رشد بیشتری نخواهد داشت. طبق سناریوی مرکزی BP از گذار سریع انرژی، تقاضای جهانی برای سوخت های مایع شامل نفت و سوخت های زیستی تا سال ۲۰۵۰ که سهم نفت از سبد انرژی جهان از یک سوم فعلی به ۱۴ درصد تنزل می کند، تقریبا نصف شده و به کمتر از ۵۵ میلیون بشکه در روز می رسد. در همه سناریوهای در نظر گرفته شده، نفت در بخش حمل و نقل در اواسط تا اواخر دهه ۲۰۲۰ به دلیل پیشرفت در بهره وری و برقی سازی خودروها، به پیک خود خواهد رسید.

بر اساس گزارش اویل پرایس، اوپک و آژانس بین المللی انرژی هم در جدیدترین گزارش ماهانه خود به ابهام درباره روند احیای اقتصادی و تقاضا برای نفت در موج دوم کووید ۱۹ اشاره کردند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر