/
۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
وزیر انرژی عربستان سعودی:

دنبال خلاصی از شر نفت و گاز نباشید!

وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرد دنیا در مبارزه با تغییرات جوی، برای خنثی کردن انتشار گازهای گلخانه ای باید همه گزینه ها را بررسی کند اما این که بخواهیم نفت و گاز را کنار بگذاریم، درست و واقع گرایانه نیست.
کد خبر : ۳۲۵۰۹

به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان در نشست انرژی سنگاپور گفت: بگذارید به جای متمرکز شدن روی سوخت منتخب، روی این موضوع متمرکز شویم که چگونه می توانیم خود را با این واقعیتها وفق دهیم بدون این که هیچ ترجیحی نشان دهیم.

وزیر انرژی عربستان سعودی گفت: از فناوریهایی که اجازه می دهند کشورش از منابعش به طور کامل بهره برداری کند، استقبال می کند. به عنوان مثال عربستان سعودی که صاحب بزرگترین ذخایر هیدروکربن است، در حال ساخت نیروگاههای خورشیدی برای آزاد کردن نفت و گاز بیشتر برای صادرات است.

شاهزاده عبدالعزیز در پاسخ به پرسشی درباره این که چگونه اوپک پلاس پایبندی بالا به سهمیه کاهش تولید را تضمین می کند، گفت: مشارکت دادن افراد به طور یکسان و اطمینان از این که افراد درک می کنند عدم پایبندی و عدم تعهد اعتبار این توافق را در بازار تضعیف خواهد کرد. وی در ادامه افزود: بنابراین بازار به جای این که از ما تقدیر کند، در واقع مجازات خواهد کرد و هر چه این تاوان بیشتر باشد، سایرینی که پایبندی دارند، فایده ای در ادامه کنترل عرضه نمی بینند و در نتیجه همه این تلاشها به هیچ می انجامد.

اوپک و متحدانش در قالب گروه اوپک پلاس در حال حاضر سرگرم اجرای محدودیت عرضه به میزان ۷.۷ میلیون بشکه در روز برای متعادل کردن بازارهای نفت هستند که از شیوع پاندمی ویروس کرونا و سقوط تقاضا آسیب دیده اند.

کاهش عرضه از سوی اوپک پلاس به بهبود قیمت نفت و بازگشت آن به بالای مرز ۴۰ دلار در هر بشکه کمک کرده است اما رشد موارد ابتلا به کووید ۱۹ مانع صعود بیشتر قیمت نفت شده است.

 شاهزاده عبدالعزیز در پاسخ به سوالی درباره بازار جهانی نفت، گفت: ترس فعلی تکرار مجدد موج دوم شیوع ویروس کروناست. با این حال من خوش بین هستم که همه درسهای سخت و دشواری از موج اول آموخته اند. آنچه که باید انجام دهیم، ادامه همکاری و تلاش برای بهبود اقتصاد جهان و اقتصادهای ملی است.

بر اساس گزارش رویترز، وزیر انرژی عربستان سعودی درباره وضعیت احیای بازار نفت گفت: بدترین مقطع بحران برای بازار نفت تمام شده است. ما همچنان مراقب هستیم. تصور می کنم تغییر بزرگی از نظر وضعیتی که در ماههای آوریل و مه در آن بودیم با وضعیتی که اکنون در آن بسر می بریم، وجود داشته است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر