/
۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
مودی:

هند تقاضای جهانی برای انرژی را افزایش خواهد داد

نخست وزیر هند گفت که هند تقاضای انرژی جهانی را پیش خواهد برد چرا که انتظار می رود مصرف این کشور در طولانی مدت دو برابر شود.
کد خبر : ۳۲۵۱۰

به گزارش نبض نفت به نقل از راشاتودی، پنجمین مجمع سالانه انرژی هند از روز دوشنبه به ریاست نارندرا مودی، نخست وزیر این کشور از طریق کنفرانس ویدیویی آغاز شد.

در این اجلاس سه روزه حدود 50 مدیرعامل شرکت های بزرگ انرژی جهان شرکت خواهند کرد.

نخست وزیر مودی هنگام سخنرانی در این مجمع گفت که هند تقاضای انرژی جهانی را افزایش خواهد داد چرا که انتظار می رود مصرف این کشور در طولانی مدت دو برابر شود.

وی در ادامه تاکید کرد که اصلاحات دولت در زمینه انرژی در پنج سال گذشته با سرعت بالایی به حرکت خود ادامه داده است.

مودی در ادامه گفت: در حالی که هدف این است که هندوستان یک اقتصاد مبتنی بر گاز باشد، دولت همچنین ظرفیت پالایش نفت را از 250 میلیون تن در سال در حال حاضر به 450 میلیون تن در سال 2025 افزایش خواهد داد تا خوداتکایی را با تقاضا هماهنگ نگه دارد.

به گفته وی، آینده انرژی هند روشن است و دسترسی به انرژی باید مقرون به صرفه و قابل اعتماد باشد. مودی گفت: بخش انرژی ما رشد محور، سرمایه گذار پسند و موافق حفظ محیط زیست خواهد بود.

ایگور سچین، رئیس هیئت مدیره شرکت روسی "روس نفت"؛ برنارد لونی، مدیر عامل شرکت بریتیش پترولیوم؛ پاتریک پویان، رئیس و مدیر عامل شرکت فرانسوی توتال؛ اولیویه لو پوش، مدیر عامل شرکت شلومبرگر؛ و محمد سانوسی بارکیندو دبیرکل اوپک از جمله شرکت کنندگان در این رویداد مجازی هستند.

وزرای انرژی آمریکا و عربستان سعودی نیز در این مجمع آنلاین حضور خواهند داشت.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر