/
۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸

اگر از خودپرداز استفاده می کنید، بخوانید!

اگر شما هم جزو افرادی هستید که در طول روز معمولا یکبار را پای دستگاه های خودپرداز می روید، پس باید بیش از هر کسی از نکات امنیتی استفاده از این دستگاه ها مطلع باشید.
کد خبر : ۳۲۵۱۴
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، حتما درباره نصب دوربین در اطراف دستگاه های خودپرداز و صفحه‌کلید آن برای مشاهده رمز کارت بانکی مشتریان شنیده اید و شاید خودتان هم یکی از افرادی باشید که خبرهای کلاهبرداری های این چنینی را دست به دست کرده است. یا حتی ممکن است جزو افرادی باشید که با لو رفتن اطلاعات کارت بانکی از طریق نصب همین دوربین ها، مورد سوء استفاده قرار گرفته است.
نخستین توصیه امنیتی در زمان استفاده از دستگاه خودپرداز، کسب اطمینان از نبود دوربین سارقان در محیط اطراف آن است.
همچنین باید هنگام وارد کردن رمز در دستگاه خودپرداز، طوری جلوی دستگاه بایستید که کسی امکان دیدن صفحه کلید را نداشته باشد. می توانید دست دیگر را به عنوان محافظ انگشتان واردکننده رمز هم قرار دهید.
اما توصیه دیگر این است که شب ها از مراجعه به خودپردازها در محل‌های کم رفت و آمد و تاریک خودداری کنید.
در صورت ضبط کارت در خودپرداز هم برای اطمینان از سرقت نشدن کارت، باید حداقل یکی از موارد نمایش پیام خارج از سرویس شدن خودپرداز یا چشمک زدن چراغ LED کارت‌خوان را مشاهده کنید.
نکته دیگری که در استفاده از خودپرداز باید آن را رعایت کنیم این است که هرگز رسید دریافتی از دستگاه و کارت خوان را در محل رها نکنیم.
باید دقت داشته باشید برای انتقال وجه با خودپرداز نیازی به استفاده از منوی انگلیسی نیست و منوی انگلیسی برای بهره‌برداری مسافران خارجی ایجاد شده است.
مراقب باشید کلاهبرداران برای گیج کردن شما در زمان استفاده از کارت بانکی، منوی انگلیسی را پیشنهاد کرده و سعی در مجاب کردنتان برای این امر دارند.
و نکته آخر اینکه هنگام انتقال وجه، فرد دریافت‌ کننده وجه تنها باید شماره 16 رقمی کارت خود را اعلام کند و به ارائه سایر اطلاعات کارت یا مراجعه به دستگاه خودپرداز نیازی ندارد.
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر