/
۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
فربد خدابنده‌لو، مدیرعامل هلدینگ فرانگر زرفام در گفتگو با نبض نفت:

علت دشمنی با ایران فقط به خاطر توانمندی‌ها و پتانسیل‌های ایران است

مدیرعامل هلدینگ فرانگر زرفام معتقد است علت اصلی حسادت و دشمنی با ایران فقط به خاطر توانمندی‌ها و پتانسیل‌های ایران است و ما باید از این پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم.
کد خبر : ۳۲۵۱۷

فربد خدابنده‌لو، مدیرعامل هلدینگ فرانگر زرفام که دارای مدرک فوق لیسانس مهندسی متالوژی و دکترای مدیریت کارآفرینی و همچنین از کارآفرینان موفق کشور می‌باشد، ضمن حضور در پایگاه خبری نبض نفت و در یک گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما در خصوص چگونگی آشنایی خود با مفهوم کارآفرینی گفت: من ضمن كسب تجربه حين فرايندهاي مختلف كاري و توليدي، با انجام مطالعات گسترده و به شكل آكادميك نيز با مفهوم كار آفريني آشنا شدم. کارآفرینی مفاهیم و خصوصیات بسیار زیادی دارد. براي ايجاد آن بايد اكوسيستم و شرايط محيطي كسب و كار محيا و پايدار باشد تا كارآفريني در قالب نوآوري و خلق ارزش افزوده امكان بروز يابد.

وی افزود: کارآفرینی مقوله مهمی می‌باشد و تنها مختص کشور ما نیست، بلکه یک تکاپوی جهانی و یک موضوع چندوجهی است. يك كارافرين تا زماني مجال ايجاد يك كسب و كار موفق و پايدار را دارد که شرایط حاکم بر آن جامعه پایدار باشد، به قوانین حمایت از کسب و کار عمل شود و زیر‌ساخت و فناوری به صورت عادلانه در اختیار او قرار داشته باشد. ساختار دانش و مبادلات آن با دنیا باید آزادانه‌‌تر شکل بگیرد و هر مسئولی نسبت به آن وجدان داشته و از آگاهی کامل برخوردار باشد.

وی در خصوص فعالیت‌های ویژه مجموعه خود اذعان کرد: ما در حوزه کاری خود موفق به انجام طرح‌هاي نوآورانه و خلاق مهندسي فراواني شده‌ايم. در اين راستا انواع محصولات و خدمات نوين و دانش بنياد شامل تقويت و رفع نشتي خطوط لوله و انواع پوشش‌هاي تقويت و حفاظت سطوح در برابر خوردگي، سايش، حريق و غيره را ارايه کرده‌ایم.

خدابنده‌لو در خصوص لزوم تطابق فعالیت‌های کشور با استانداردهای جهانی تصریح کرد چارچوب‌هاي فكري كارآفريني، زيرساختها و نحوه مديريت كسب و كارهاي ما بايد منطبق با معيارها و استاندارهاي كيفي جهاني باشد. علت دشمنی و تغییر رفتار کشورهای دیگر با کشور ما به دلیل حسد آنها و توانمند بودن ایران است.

مدیرعامل هلدینگ فرانگر زرفام ضمن اشاره به مشکلات متعدد کارآفرینان اظهار داشت: ما به عنوان کارآفرین با مشکلات زیادی مواجه هستیم. برای رشد و پیشرفت باید تمام مسیرهای پیش رو برای ما هموار شود. بوروکراسی‌های دشوار اداری و دیوان سالاری در کشور برای ما مشکلات بسیاری ایجاد کرده است.

خدابنده‌لو در خصوص عملکرد وزارت نفت گفت: عملکرد این وزراتخانه با توجه به شرایط کنونی مطلوب می‌باشد و امتیاز من به راندمان این وزارتخانه بالاتر از عدد ۷۰ است. البته در گذشته قدرت مالی زیادی داشتند و به تبع آن نیز تعاملات بیشتری با کشورهای دیگر برقرار می‌کردند. حتی کوچکترین کارها را به آنها می‌سپردند ولی در حال حاضر تعاملات بین‌المللی بسیار کم شده و متاسفانه کسی قادر به فراهم کردن شرایط کار مطابق با فناوری روز دنیا نیست.

وی در ادامه افزود: در شرایط فعلی، تحریم‌ها به رشد و پیشرفت ما کمک بسیاری کرده و توانسته‌ایم محصولاتی تولید کنیم که اگر در این شرایط قرار نداشتیم تا مدتها قادر به تعمیر آن نیز نبودیم ولی خوشبختانه در حال حاضر نوع با کیفیت آن را به تولید می‌رسانیم.


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر