/
۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸

بریتیش پترولیوم با افزایش تقاضای نفت دوباره به سوددهی رسید

سوددهی شرکت بریتیش پترولیوم در سه ماهه سوم سال جاری میلادی ۱۰۰ میلیون دلار برآورد شده است، در حالی که تحلیلگران رفینیتیو انتظار داشتند این شرکت ۳۴۷ میلیون دلار در فصل تابستان ضرر کند.
کد خبر : ۳۲۵۲۰
به گزارش نبض نفت به نقل از سی ان بی سی، شرکت بزرگ بریتیش پترولیوم بر خلاف پیش بینی تحلیلگران عمل کرده و در روز سه‌شنبه سوددهی اندکی را برای سه ماهه سوم سال جاری میلادی گزارش داد. قیمت بالاتر نفت و عدم کاهش قابل توجه اکتشاف‌ها به نفع این شرکت بوده است.

سوددهی شرکت بریتیش پترولیوم در سه ماهه سوم سال جاری میلادی 100 میلیون دلار برآورد شده است، در حالی که این شرکت در سه ماهه دوم 6.7 میلیارد دلار از دست داده بود. سوددهی بریتیش پترولیوم در سه ماه سوم سال گذشته میلادی برابر با 2.3 میلیارد دلار بود.

 تحلیلگران رفینیتیو انتظار داشتند این شرکت 347 میلیون دلار در فصل تابستان ضرر کند. سود سهام بریتیش پترولیوم در سه ماهه سوم برابر با 5.25 سنت در هر سهم بود.

 این شرکت اعلام کرد بهبود قیمت و تقاضای نفت و گاز باعث شده بتواند در سه ماهه سوم به سوددهی بازگردد. سهام بریتیش پترولیوم بیش از 2 درصد طی معاملات روز سه شنبه افزایش یافت.

 این نتایج در شرایطی به دست آمد که حساسیت بازار انرژی هنوز هم به خاطر افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و تیره شدن دورنمای رشد تقاضای نفت، بسیار پایین است.

 موج جدید همه‌گیری ویروس کرونا باعث شده برخی کشورها محدودیت های جدیدی با نزدیک شدن زمستان وضع کنند.

 نفت خام برنت با افزایش 0.6 درصدی، 40.70 دلار در هر بشکه در روز سه شنبه معامله شد. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا بیش از 0.5 درصد بالا رفته و به 38 دلار و 78 سنت در هر بشکه رسید.

 شرکت بریتیش پترولیوم قبلا اعلام کرده بود طی ده سال آینده سرمایه‌گذاری خود در سوخت‌های کم کربن را ده برابر کرده و به حدود 5 میلیارد دلار در سال می‌رساند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر