/
۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱

تأمین سوخت مورد نیاز پره‌های ماهیگیری و شناورهای صیادی منطقه ساری

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری از تأمین سوخت مورد نیاز پره‌های ماهیگیری و شناورهای صیادی در سطح منطقه ساری خبر داد.
کد خبر : ۳۲۵۲۵
به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری، سبحان رجب‌پور گفت: با تدوین الگوی جدید مصرف، برآورد سوخت کشتی‌های‌ باربری بر اساس توان مصرف، در نظر گرفتن مبدأ و مقصد حرکت آنها و کنترل میدانی نامحسوس توسط کارشناسان این اداره، نتایج خوبی حاصل و سبب مصرف بهینه در این حوزه شده است.

وی با اشاره به تأمین سهمیه سوخت مورد نیاز پره‌های ماهیگیری و شناورهای صیادی در آغاز فصل صیادی امسال افزود: در سال صیادی ۹۸ حدود ۲,۷ میلیون لیتر نفت‌گاز و نفت سفید توسط پره‌های ماهیگیری و شناورهای صیادی مصرف شد که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال ۹۷، کاهش مصرف ۱۱ درصدی مشاهده می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری اظهار کرد: سال ۹۷ بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر نفت‌گاز در بخش کشتیرانی توزیع شد و در سال ۹۸ این مقدار به حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر کاهش یافت.

رجب‌پور افزود: در سال ۹۷، ۴۶۰ هزار لیتر نفت سفید در بخش شناورهای صیادی توزیع شد که در سال ۹۸ این مقدار توزیع به بیش از ۲۶۰ هزار لیتر نفت سفید کاهش یافت که دلیل آن تعیین سهمیه به‌صورت منطقی و ساماندهی مصرف‌کنندگان واقعی است و ۷۷ درصد کاهش مصرف این فرآورده مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به بررسی واحد به واحد پره‌های ماهیگیری براساس اقلیم و نوع فعالیت، تصریح کرد: با تدوین الگوی مصرف سوخت، هماهنگ‌سازی واحدهای متولی سوخت و بازدیدهای میدانی به‌صورت نامحسوس از روند فعالیت آنها، توانستیم با برنامه‌ریزی و طراحی روش‌هایی که مختص منطقه ساری است به نتایج خوبی دست یابیم.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری تأکید کرد: پره‌داران ماهیگیری، سوخت مورد نیاز خود را از مجاری عرضه و فروشندگی‌های مورد نظر برای فصل صید امسال دریافت کنند.

رجب‌پور ضمن با به ذخیره‌سازی کافی سوخت در انبار نفت ساری گفت: پیش‌بینی‌های لازم به‌منظور سوخت‌رسانی به پره‌های ماهیگیری در سال‌ 99 انجام شده و صیادان برای دریافت سوخت، لازم است ابتدا در سامانه سدف به آدرس NEWTEJARATASAN.NIOPDC.IR ثبت‌نام و پس از تأیید اداره شیلات شهرستان و ناحیه شرکت نفت شهرستان مربوطه، سوخت مورد نیاز خود را از مجاری عرضه و فروشندگی‌های مجاز دریافت کنند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر