/
۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹

طعنه زنگنه به آمریکایی‌ها

وزیر نفت با بی‌تأثیرخواندن تحریم شامگاه دوشنبه (پنجم آبان‌ماه) آمریکا تأکید کرد: این اقدام آمریکایی‌ها تنها من و همکارانم را در پیمودن اهدافمان مصمم‌تر کرد.
کد خبر : ۳۲۵۴۰
نبض نفت - بیژن زنگنه، وزیر نفت در جمع خبرنگاران در واکنش به تحریم خود از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا اظهار داشت: دستگاه اطلاعاتی آمریکا پس از هفت سال کشف کردند که بیژن زنگنه، وزیر نفت به‌دلیل ارتباط با وزارت نفت باید تحریم شود، این مسئله بسیار سّری بود و به این دلیل من را تحریم کردند! واقعاً به‌خاطر این هوشمندی باید به آمریکایی‌ها تبریک گفت!

وی درباره تأثیر اقدام شامگاه دوشنبه آمریکا با تأکید بر اینکه "این تحریم هیچ تأثیری ندارد و ما تحریم بودیم"، تصریح کرد: من سرمایه‌ای در بیرون از ایران ندارم، این اقدام آمریکایی‌ها تنها من و همکارانم را در پیمودن اهدافمان مصمم‌تر کرد.

وزیر نفت درباره محور نشست با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیشتر مباحث مطرح‌شده در این نشست مربوط به عمران شهرها، روستاها و زیرساخت‌های آن بود، اضافه کرد: همچنین درباره موضوع قیر صحبت زیادی شد که ما اعلام کردیم آمادگی داریم آن را پس از نهایی شدن قانونی که مجلس آن را تصویب کرده، اجرا کنیم، این موضوع سبب رونق و عمران در شهرهای کوچک و روستاها خواهد شد.

زنگنه «بدهی دولت به پیمانکاران» را که قرار است از طریق تهاتر نفت انجام شود، موضوع دیگر این نشست عنوان کرد و افزود: درباره چگونگی عملیاتی شدن این موضوع و مسیری که برای اجرای آن باید طی شود، توضیحاتی داده شد.

وی از گازرسانی روستا و شهرها هم به‌عنوان دیگر محور یاد کرد و گفت: همچنین در این نشست بر رعایت حریم خطوط لوله و تأسیسات نفتی تأکید کردم.

وزیر نفت با ابراز اینکه موضوع مربوط به بهینه‌سازی مصرف سوخت هم در این نشست مطرح شد، ادامه داد: در این زمینه توضیح داده شد که دو سند همسو با این موضوع تدوین شده که سند نخست مربوط به عرضه و تقاضای گاز تا افق 1420 است که در آن به‌طور جدی موضوع بهینه‌سازی دیده شده است، این موضوع به‌ویژه مرتبط با کمیسیون عمران (مبحث 19 ساختمان) است.

زنگنه ادامه داد: سند سوخت و حمل‌ونقل تا افق 1420 هم تدوین شده که قرار است جزئیات بیشتر آن با حضور دوستان تشریح شود و از دیدگاه‌های کمیسیون عمران در این بخش استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه طیف وسیعی از پرسش‌ها در این نشست از اکتشاف تا گازرسانی مطرح شد، افزود: البته فرصت نشد به همه پرسش‌ها پاسخ دهم، اما در فرصت دیگر خدمت دوستان خواهم رسید، از نظر من نشست‌ مفیدی بود.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر