/
۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
رئیس‌جمهوری:

تحریم وزیر نفت نشانه موفقیت ایران و استیصال آمریکاست

رئیس‌جمهوری گفت: اینکه می‌بینید در سیاست خارجی موفق هستیم، آمریکا عصبانی می‌شود و وزیر امور خارجه را تحریم می‌کند، در فروش نفت موفق می‌شویم آمریکا عصبانی می‌شود وزیر نفت را تحریم می‌کند این نشان موفقیت ایران و استیصال آمریکاست.
کد خبر : ۳۲۵۴۱
به گزارش نبض نفت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (چهارشنبه، هفتم آبان‌ماه) در نشست هیئت دولت گفت: در هشت ماه گذشته اقدام‌های بسیار بزرگی در زمینه مقابله با کرونا انجام شده و کادر درمانی کشور با همه تلاش و دانش خود به صحنه آمده و با فداکاری خود سبب حفظ جان ده‌ها هزار نفر از مردم کشور شدند که از تلاش همه آنها و همه دستگاه‌هایی که تلاش کردند تا از این دوران سخت عبور کنیم، سپاسگزاری می‌کنم.

وی با بیان اینکه نقد لازم و ضروری است منتها مهم این است که نقد به چه منظور انجام می‌شود، افزود: اگر نقد برای این باشد که افکار مردم مشوش شود و میان گروه‌های مختلف فاصله ایجاد شود، دیگر نقد و نقادی نیست. نقد باید نقاط قوت و ضعف را در کنار هم عنوان کند و راهکار ارائه دهد و اینکه نقاط قوت را نمی‌بینند و تنها نقاط ضعف را می‌بینند، روش صحیحی برای نقد نیست.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه همه مسئولان می‌توانند مورد انتقاد قرار گیرند، تصریح کرد: نقد در اسلام به معنای نصیحت بوده و یکی از معانی ریشه‌ای نصیحت، تقویت است و در حقیقت نصیحت چیزی جز خیرخواهی دلسوزانه نیست و همه وظیفه داریم که همدیگر را نصیحت کنیم، اما هتک حرمت اشخاص، لجن‌پراکنی، نسبت دروغ به هم دادن، همدیگر را متهم کردن و سخنان ناروا زدن ربطی به نقد ندارد.

روحانی عنوان کرد: مجلس و دولت هر دو نماینده مردم هستند و مهم این است که در کنار یکدیگر منافع مردم و رفع گرفتاری و مشکلات جامعه را پیگیری کنیم، زیرا مردم این مسئولیت را بر دوش ما گذاشتند تا خدمت بیشتری به آنها ارائه دهیم.

مجلس شورای اسلامی، دولت را در این شرایط سخت یاری کند

وی با بیان اینکه از مجلس شورای اسلامی تقاضا می‌کنم که دولت را در شرایط سخت کنونی یاری کنند، گفت: بزرگ‌ترین یاری و کمکی که مجلس می‌تواند انجام دهد این است که لوایح دولت را تصویب کند، هم اکنون ۶۷ لایحه مهم تقدیم مجلس شده و مهم‌ترین وظیفه مجلس به‌عنوان قوه مقننه این است که قوانین و لوایح مورد نیاز را تصویب کند.

رئیس‌جمهوری افزود: پیش‌تر که شرایط تحریم نبود، اقتصاد ما به‌طور عمده متکی به نفت بود. امروز اتکا بودجه به نفت ۵۰ درصد نیست، بلکه ۱۰ درصد است. یکی از مشکلات ما این است که در مسیر عبور از اقتصاد نفتی به اقتصاد غیرنفتی هستیم که مسیر سختی است، تحریم و کرونا هم هست و همه اینها کار ما را سخت کرده است که باید با تدبیر مشکلات را حل کنیم.

اعمال تحریم‌های اخیر دال بر موفقیت ایران و استیصال آمریکاست

روحانی تصریح کرد: این که می‌بینید در سیاست خارجی موفق هستیم، آمریکا عصبانی می‌شود و وزیر امور خارجه را تحریم می‌کند، در فروش نفت موفق می‌شویم آمریکا عصبانی می‌شود وزیر نفت را تحریم می‌کند، این نشان موفقیت ایران و استیصال آمریکاست. در مناظره‌هایشان می‌بینید چه می‌گویند و در سیاست خارجی هیچ چیز ندارند و در روابط خارجی با دوستان خود هم دچار مشکل هستند.

رئیس‌جمهوری عنوان کرد: در نشست ستاد اقتصادی دولت به‌دنبال هماهنگی میان وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت نفت، وزارت جهاد کشاورزی و بانک مرکزی بودیم و به جمع‌بندی خوبی دست یافتیم که بر اساس آن منابع بانک مرکزی عمدتاً از نفت، گاز و پتروشیمی و مشتقات نفتی تأمین می‌شود و وزارت صمت تلاش می‌کند در بقیه بخش‌ها ارز را به کشور برگرداند و صادرات و واردات را به هم متصل کند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر