/
۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰

پژوهشگاه نفت و شرکت نفت بهران تفاهم‌نامه امضا کردند

پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت نفت بهران با هدف گسترش مشارکت در حوزه‌های مختلف، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
کد خبر : ۳۲۵۴۴
به گزارش نبض نفت به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، جعفر توفیقی، رئیس این پژوهشگاه در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه بر توسعه ارتباط این مجموعه با شریکان راهبردی تأکید کرد و گفت: درصدد امضای تفاهم‌نامه‌ها و اجرای برنامه‌های بلندمدت با صنایع مرتبط هستیم و معتقدیم طرف‌ها می‌توانند از شناسایی مشکل تا توسعه فناوری و تجاری‌سازی و ارائه محصول با کیفیت با استانداردهای جهانی با یکدیگر همکاری داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه پژوهشگاه به‌ دنبال پروژه‌های مقطعی و موردی نیست، افزود: به ظرفیت‌های دانشی و فکری خود بسنده نکرده‌ایم و زمینه‌های تزریق ایده‌های نو به فعالیت‌های سازمان را با راه‌اندازی مرکز نوآوری فراهم آورده‌ایم تا افزون بر حمایت از پروژه‌های نوآورانه، تداوم همکاری‌های علمی و دانشی انجام شود.

اسعد عزیزی، مدیرعامل شرکت نفت بهران نیز به راه‌اندازی شرکت «بهران تک» به‌عنوان نقطه عطفی در فعالیت‌های این مجموعه اشاره کرد و گفت: این بخش، مرکز فناوری و نوآوری شرکت بهران به شمار می‌آید و این تفاهم‌نامه تکمیل‌کننده موضوع اکوسیستم نوآوری برای شرکت و حرکتی برای تقویت کمی و کیفی محصولات داخلی و خارجی شرکت است.

وی افزود: امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه از یک سو بتوانیم در اکوسیستم نوآوری کشور فعال باشیم و ازسوی دیگر با ایجاد هم‌افزایی مناسب، گام‌های موثری برای ارتقای دانش، فناوری و توسعه سبز محصولات خود برای بازارهای داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی برداریم.

مدیرعامل شرکت نفت بهران به سابقه همکاری این دو مجموعه نیز اشاره کرد و گفت: این دو مجموعه در حوزه‌های مختلفی مانند طراحی پایلوت مشترک، روغن و تولید محصولات نهایی با یکدیگر همکاری داشته‌اند که با تشکیل کارگروه مشترک و اشتراک‌گذاری دانش و تجربه طرفین امیدواریم این همکاری در آینده استمرار یابد.

شناسایی و اولویت‌بندی زمینه‌های همکاری مناسب برای گروه‌های نوپا و شرکت‌های دانش‌بنیان و بازارسازی و توسعه فضای کسب‌وکار و برقراری ارتباط با متقاضیان و بهره‌برداران در نفت، گاز و پتروشیمی از محورهای این تفاهم‌نامه به شمار می‌رود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر