/
۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۷
احسان حاتمیان، مدیرعامل شرکت آرتان فولاد ایرانیان در گفتگو با نبض نفت:

دلایل ضرر تازه‌واردها در بورس چیست؟

مدیرعامل شرکت آرتان فولاد معتقد است بازار بورس برای کسانی که در این حوزه از دانش کافی برخوردار هستند سود فراوانی داشته ولی اشخاصی که نسبت به بازار شناختی ندارند متضرر شده‌اند.
کد خبر : ۳۲۵۶۲

احسان حاتمیان، مدیرعامل شرکت آرتان فولاد ایرانیان ضمن حضور در پایگاه خبری نبض نفت و در یک گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت: مجموعه ما به صورت تخصصی در زمینه بازرگانی محصولات فولادی فعالیت دارد و توزیع‌کننده این محصولات می‌باشد. بازار هدف ما مصرف‌کننده نهایی است و به صنایع خودروسازی، خانگی و ... خدمت‌رسانی می‌کنیم. خوشبختانه بازار فولاد نسبت به سایر صنایع رشد بهتری دارد.

وی در خصوص شرایط بازار مالی کشور اظهار داشت: بازار مالی در کشور دو نوع است. یک قسم، بازار اصلی می‌باشد که افراد به صورت آگاهانه وارد آن می‌شوند و نوع دیگر که به صورت ادواری ورود می‌کنند. متاسفانه تصمیم‌گیری این بازارگردان‌ها به درستی انجام نمی‌شود چون به صورت هیجانی وارد بازار شده‌اند. به این معنا که ورود و خروج آنها به موقع نیست.

حاتمیان ضمن اشاره به اینکه بازار بورس یک نوع بازارگردانی صحیح است تاکید کرد: بازار بورس باعث جمع‌آوری نقدینگی و افزایش شاخص سهام شده است. برای کسانی که در این حوزه از دانش کافی برخوردار هستند سود فراوانی داشته ولی اشخاصی که نسبت به بازار شناختی ندارند متضرر شده‌اند. این موضوع محدود به کشور ما نیست و در سراسر جهان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آرتان فولاد ایرانیان در خصوص مشکلات متعددی که تحریم‌ها برای کشور ایجاد کرده است تصریح کرد: یکی از مشکلات ما وجود تحریم‌ها است و به زودی تمامی بانک‌های ایرانی را نیز در بر می‌گیرد.

وی افزود: صنایع نفت و گاز نیز تحت فشار بسیار زیادی قرار دارند و به دلیل تحریم‌ها قادر به استفاده از فناوری روز دنیا نیستیم. همچنین با مشکلات اقتصادی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنیم. برای رسیدن به موفقیت نیازمند شرایط مطلوب هستیم.

حاتمیان ضمن اشاره به عملکرد مطلوب وزارت نفت اظهار داشت: عدم صادرات و تحریم‌ها فرصت‌ خوبی برای تولید داخلی فراهم کرده است و باعث شده تا حدودی از خام‌فروشی رها شویم و با تولید فرآورده‌های نفتی به پیشرفت در این حوزه دست یابیم.


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر