/
۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۰
عباس شاهسوند، مدیرعامل شرکت پالایش حصار مهران در گفتگو با نبض نفت از برخی سوء استفاده‌ها در صنعت قیر خبر داد؛

سوء استفاده پالایشگاهها در خصوص توزیع قیر

مدیرعامل شرکت پالایش حصار مهران با اشاره به سوء استفاده پالایشگاهها در خصوص توزیع قیر گفت: به طور کلی پالایشگاه پنج‌هزار تن قیر را بین کل شرکت‌های قیرسازی توزیع می‌کند ولی به شرکت‌های مدنظر خود بیش از ده‌هزار تن اختصاص می‌دهد. این موضوع بسیار آزار‌دهنده است.
کد خبر : ۳۲۵۶۳
سوء استفاده پالایشگاهها در خصوص توزیع قیر

عباس شاهسوند، مدیرعامل شرکت پالایش حصار مهران، ضمن حضور در پایگاه خبری نبض نفت و در یک گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت: مجموعه ما در سال 66 به ثبت رسیده است و جزء قدیمی‌ترین شرکت‌های تولیدکننده قیر در ایران می‌باشد. بیشتر محصولات ما در بورس عرضه می‌شود و تمام مواد اولیه مورد نیاز خود را از سازمان مذکور خریداری می‌کنیم. پنجاه درصد از کالاهای تولیدی ما از طریق بورس به فروش می‌رسد.

شاهسوند ضمن اظهار تاسف از نابسامانی اوضاع قیر در کشور تصریح کرد: متاسفانه وضعیت قیر در کشور بسیار متغیر است. سازمان‌هایی مانند شهرداری و وزارت مسکن و شهرسازی از مصرف‌کنندگان عمده این محصول در کشور هستند. وزارت نفت قیر را تنها به شرکت‌های دلخواه خود می‌فروشد و آن را به واحدهای مشابه ما به صورت خام عرضه می‌کند. محصول فوق توسط ما فرآوری و سپس به فروش می‌رسد. متاسفانه قیر را به صورت رایگان در اختیار تولیدکنندگان قرار نمی‌دهند چون وزارت نفت از فروش آن کسب درآمد می‌کند.

مدیرعامل شرکت پالایش حصار مهران یکی از مشکلات این حوزه را تحویل دیرهنگام قیر به شرکت‌های تولیدی عنوان کرد و اظهار داشت: مناسبات جوی هوا و گذشت زمان محصول فوق را غیر قابل استفاده می‌کند. پیمانکار نیز آن را به صورت آزاد در بازار عرضه می‌کند که باعث ایجاد فساد در این بخش می‌شود.

وی افزود: به طور کلی پالایشگاه پنج‌هزار تن قیر را بین کل شرکت‌های قیرسازی توزیع می‌کند ولی به شرکت‌های مدنظر خود بیش از ده‌هزار تن اختصاص می‌دهد. این موضوع بسیار آزار‌دهنده است، متاسفانه شرکت‌های دولتی تنها به فکر منافع خود هستند و به کارآمد بودن و کیفیت کار مجموعه‌های تولیدی توجهی نشان نمی‌دهند.

شاهسوند در خصوص کیفیت بالای محصولات خود اذعان کرد: وزرات راه با تشکیل کمیته فنی و ایجاد یک کار‌گروه بازرسی کیفیت کار ما را مورد بررسی قرار داد و به لحاظ کیفی مورد تایید ایشان قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت پالایش حصار مهران ضمن اشاره به اینکه اوج فعالیت شرکت‌های تولیدی مشابه ایشان در ماه‌های هفتم و هشتم سال می‌باشد تاکید کرد: متاسفانه مجموعه‌های دولتی مواد اولیه مورد نیاز را به موقع در اختیار ما قرار نمی‌دهند. این موضوع مانعی برای عمل به تعهدات صورت‌گرفته از جانب ما خواهد شد.

وی در خصوص استفاده از دانش روز برای تولید ماشین‌آلات و تجهیزات مجموعه خود اذعان کرد: از سال ۹۳ برای برخورداری بیشتر از شرایط شرکت‌های دولتی و با توجه به دانش و تجربه خود تصمیم به بروز‌رسانی تمامی ماشین‌آلات و تجهیزات گرفتیم.

شاهسوند در خصوص عدم ثبات ارز در کشور و مشکلات آن تاکید کرد: یکی دیگر از مشکلات ما بی‌ثباتی در نرخ ارز می‌باشد که به تبع آن قادر به پیش‌بینی مناسب و انجام برنامه‌ریزی برای آن نیستیم.

مدیرعامل شرکت پالایش حصار مهران ضمن گلایه از عدم حمایت سازمان‌های مرتبط با بخش تولید تصریح کرد: بیشتر سازمان‌هایی که بخش تولید با آنها در ارتباط است و باید حامی آن باشند، بیشتر سد راه آنها هستند. متاسفانه بخش زیادی از مراحل تولید صرف انجام کارهای اداری می‌شود در حالی‌که از طریق یک تماس تلفنی نیز قابل پیگیری می‌باشد.

وی در خصوص ضعف‌های موجود در سازمان مالیات تصریح کرد: اظهار‌نامه ما مورد قبول سازمان مالیات نیست چرا که مشاهدات آنها جنبه ظاهری دارد. متاسفانه تا‌کنون هیچ‌کدام از سازمان‌های دولتی در راستای حمایت از تولید‌کننده کار مفیدی انجام نداده‌اند.


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر