/
۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران:

242 قطعه کاربردی در صنعت حفاری برای بار اول ساخت داخل شد

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران گفت: در نتیجه هم افزایی میان متخصصان این شرکت و سازندگان ایرانی در نیمه نخست امسال 242 قطعه کاربردی در صنعت حفاری برای بار اول ساخت داخل شد.
کد خبر : ۳۲۵۹۴
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، مهدی عرشیان در تشریح اقدامات شاخص این مدیریت در این مدت، افزود:  بومی سازی این قطعات موجب بیش از  25 میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی گردید.

وی اظهار کرد: از جمله این قطعات می توان به حسگر وزن سیال نمودارگیری ، سیستم بالابر الک لرزان، پولی های Pulley) ( دکل، پلاگ ولو ، کلاهک سیمانکاری، باتری های MWD ، shoe core catcher  ،  خنک کننده روغن کمپرسورها و باکس برقی uni poro  اشاره کرد.

عرشیان با بیان اینکه در مدت پیش گفته در بخش پروژه های پژوهشی، شش قرارداد به ارزش 85 میلیارد ریال میان این شرکت با دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان اجرایی و پروژه پژوهشی " مستندسازی و به اشتراک گذاری تجارب سازمان" با مشارکت دانشگاه شهید بهشتی در دستور کار قرار گرفت. 

وی گفت: این پروژه با توسعه نرم افزار و نصب آن بر روی سرورهای شرکت ملی حفاری ایران تاکنون وارد فاز عملیاتی شده و  با مشارکت مدیریت خدمات ویژه حفاری (به عنوان طرح آزمایشی) در حال آموزش نیروها با هدف نگهداشت دانش کسب شده در بخش های مختلف شرکت می باشد.

عرشیان افزود: در این مدت مراحل ساخت موتور درون چاهی دستگاه لوله مغزی سیار با همکاری اداره لوله مغزی سیار، توسط جهاد دانشگاهی دانشگاه شریف به اتمام رسید و هم اکنون انجام مراحل تست کارگاهی و میدانی این ابزار پیشرفته در مراحل اجرا قرار دارد.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران درباره پروژه پژوهشی " مجموعه اصول جامع طراحی/ مهندسی حفاری ساخت چاه در ایران" که مدیریت امور مهندسی متقاضی آن بوده است، نیز توضیح داد: این پروژه با مشارکت علمی دانشگاه صنعت نفت در دست اجرا است.

وی اظهار کرد:  از مجموع 20 ماژول نرم افزار در این پروژه تاکنون 9 ماژول در چارچوب های نرم افزاری طراحی و ساخته شده و با مشارکت همکاران در بخش های عملیاتی و فنی شرکت در حال پیگیری می باشد. 

عرشیان ثبت مالکیت فکری سامانه جامع نگهداری و تعمیر تحت عنوان " سام نت" به نام شرکت ملی حفاری ایران  را از دیگر فعالیت پژوهشی شاخص برشمرد و گفت: این موضوع با همکاری امور حقوقی شرکت صورت گرفته است.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران گفت: حمایت  از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی در نیمه نخست امسال با وجود شرایط دانشگاه ها ناشی از شیوع ویروس کرونا پیگیری و تعداد چهار پایان نامه شامل یک مورد دکتری و سه مورد کارشناسی ارشد عقد قرارداد گردیده و در حال اجرا می باشد و در همین مدت تعداد پنج پایان نامه از مجموع پایان نامه  هایی که پیش از این عقد قرار شده بود،  به اتمام رسید.

وی بررسی شش طرح نوآورانه ارائه شده از سوی کارکنان نوآور شرکت و انجام آزمایشات مختلف در آزمایشگاه این مدیریت را از شمار دیگر فعالیت های این مدیریت در نیمه نخست سال عنوان کرد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر