/
۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
مديرعامل شركت پالايش گاز فجرجم خبر داد:

پيشرفت بیش از 75 درصدي تعميرات اساسي در شركت پالايش گاز فجرجم

مديرعامل شركت پالايش گاز فجرجم گفت: تعميرات اساسي اين شركت در نيمه نخست سال آغاز و با بیش از 75 درصد پيشرفت، ان‌شاءلله به زودی همه واحدها به صورت كامل در سرويس قرار خواهند گرفت.
کد خبر : ۳۲۵۹۶
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، عبدالصمد نجفی، با بیان این مطلب، افزود: عمليات تعميرات اساسي در اين شركت براي دستيابي و محقق شدن تكاليف مجمع و هيئت مديره و در جهت رسيدن به سقف توليد، بسيار ضروري است و اين عمليات با اتكال به خداوند متعال در زمان هاي مقرر شروع و پيشرفت آن نيز طبق برنامه است.

نجفي ادامه داد: البته الزامات بازرسي فني معمولا به طول زمان اجراي تعميرات اساسي اضافه مي شود كه با اين وجود تلاش شده است تا انحرافات برنامه اي به حداقل خود برسد.  

وي يادآور شد: تا كنون انجام تعميرات اساسي چهار دستگاه ديگ بخار (B/E/F/L) و تعويض و نوسازي سوپر هيتر ديگ بخار E نيز به خوبي انجام شده كه در جاي خود، از اهميت بسیار بالايي برخوردار است.

مديرعامل شركت پالايش گاز فجرجم به نقش بويلرها در پشتيباني شيرين سازي گاز ترش اشاره و خاطرنشان كرد: اين عمل بسيار اساسي و حساس است و تعميرات اساسي واحدهاي شيرين سازي به تنهايي براي ايفاي نقش تصفيه گاز كافي نيست؛ از اين رو تعمير اساسي بويلرهاي توليدكننده بخار، بسيار استراتژيك مي باشد.

وي با اشاره به تعميرات اساسي واحدهاي جانبي شركت نيز گفت: در جهت ايفاي تعهدات توليد گاز، محصولات جنبي، توليد آب مصرفي و آب صنعتي، توليد پروپان و حذف ضايعات ناشي از فعاليت هاي توليدي در پالايشگاه ايجاب مي‌کند تا انجام تعميرات اساسي واحدهايي به غير از شيرين سازي و توليد بخار نيز با همان اهمّيت در زمان مقرر و با كيفيت بالا در دستور كار قرار داشته باشد.

نجفي تصريح كرد: تعميرات زباله سوزهاي پالايشگاه در كاهش آلايندگي محيط زيست نقش اساسي ايفا مي كند.

وي ابراز اميدواري كرد شركت پالايش گاز فجرجم  متناسب با دريافت خوراك و با حداكثر توليد بتواند نقش مهمي در سبد انرژي كشور طي زمستان پيش رو داشته باشد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر