/
۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
علی‌اصغر رئوفیان، مهندس معماری و آرشیتکت در گفتگو با نبض نفت:

ساختمان‌ها در ایران باید کوچک‌تر و متناسب با فرهنگ خودمان ساخته شود

رئوفیان، مهندس معماری و آرشیتکت معتقد است در چند سال اخیر به غلط از نحوه ساختمان‌سازی کشورهای دیگر کپی‌برداری کرده‎ایم در حالی که ساختمان‌ها باید در ایران کوچک‌تر اما متناسب با فرهگ خودمان ساخته شوند.
کد خبر : ۳۲۶۰۸
در ادامه خلاصه‌ای از گفتگوی علی‌اصغر رئوفیان، مهندس معماری و آرشیتکت با پایگاه خبری نبض نفت تقدیم مخاطبان عزیز می‌شود.
 

ما توانایی انجام فعالیت در تمامی پالایشگاه‌های کشور را داریم. همچنین قادر به ساخت بهترین ساختمان‌ها در شهرهای اهواز، آبادان و خرمشهر هستیم. در گذشته مردم این مناطق از بهترین زندگی رفاهی برخوردار بودند. در حال حاضر نیز با فراهم کردن بستر مناسب می‌توانیم رشد مناسبی داشته باشیم. عربستان و دبی به لحاظ ساختمان‌سازی با وجود دمای بسیار بالای آن مناطق نسبت به ایران بسیار موفق‌تر عمل کرده‌اند. برای حل مشکلات تغییر اساسی در ساختارهای کشور ضروری است.

صنعت ساختمان‌سازی در سال‌های اخیر دچار تغییرات بی‌پایه و اساس شده است چون متاسفانه مردم از ایده‌ها و طرح‌های کشورهای دیگر کپی‌برداری می‌کنند.

در گذشته متراژ خانه‌ها وسیع بود و مردم فضای زیادی در اختیار داشتند ولی امروزه به فضای خیلی بزرگ برای زندگی نیازی نیست خانه‌ها باید متناسب با فرهنگ ایرانی و در مقیاس کوچکتر ساخته شوند.

پیروزی هر کدام از جناح‌های موجود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تفاوتی ندارد چون اکثر کشورها دارای اتاق فکر هستند و سران آن کشور تعیین‌کننده قرارگیری مهره‌ها در زمان و مکان مورد نظر خود هستند. بنابراین آرای مردم در این حوزه تاثیرگذار نیست. کشور ما نیز تا زمانی که در تعاملات بین‌المللی خود تغییری ایجاد نکند، تحریم‌ها و مشکلات دیگر به قوت خود باقی خواهد بود. تغییر و سازماندهی اصولی سیاست‌های کلان و ساختاری در کشور الزامی است.

رسانه‌ها باید از سانسور بپرهیزند و در صورت رخ دادن اختلاس نسبت به افشاگری آن سریعا اقدام کنند تا از شکل‌گیری فساد جلوگیری شود. همچنین اعتراض خود را نسبت به مشکلات جامعه و مردم مطرح کنند.

در وزارتخانه‌های کشور باید از مدیران متخصص و تحصیلکرده استفاده شود که نسبت به شرایط و حیطه کاری خود از آگاهی کامل برخوردار باشند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر