/
۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
سید محمود غفوری سبزواری، مدیرعامل شرکت مسکن‌سازان جام جم در گفتگو با نبض نفت:

شهرک‌سازی تنها راه حل مشکل کمبود مسکن در تهران است

مدیرعامل شرکت مسکن‌سازان جام جم معتقد است در شرایط کنونی و به خاطر کمبود فضا در شهر تهران، شهرک‌سازی تنها راه حل مشکل کمبود مسکن در این کلان‌شهر است.
کد خبر : ۳۲۶۱۲
در ادامه گفتگوی اختصاصی خبرنگار پایگاه خبری نبض نفت با سید محمود غفوری سبزواری، مدیرعامل شرکت مسکن‌سازان جام جم در خصوص مشکلات صنعت ساختمان در ایران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

مجموعه ما از سال ۸۵ تاسیس شده و فعالیت خود را آغاز کرده است. صنعت ساختمان در تمامی حوزه‌ها از جمله صنایع نفت و گاز تاثیرگذار می‌باشد.

مشکل عدم ثبات قیمت‌ها در تمام صنایع دیده می‌شود. صنایع مختلف در وضعیت کشور و مراودات ما تاثیر بسزایی دارد. تحریم‌ها باعث بروز مشکلات فراوان در صنایع و همچنین صنعت ساختمان شده است. جهت پیشرفت و عبور از بحران‌های اقتصادی باید راه حل مناسبی برای مشکلات موجود در روابط بین‌الملل پیدا کنیم. مسائل بین‌المللی و تحریم‌ها موجب بروز مشکلات داخلی نیز شده‌اند.

دولت در بخش تولید کشور باید فقط هدایت‌گر تولید‌کنندگان باشد. دولت هر اندازه کوچکتر باشد چابک‌تر و در نتیجه خدمات او نیز بهتر خواهد بود.

دولت باید به بخش خصوصی اعتماد کند و به آنها اجازه فعالیت بدهد. این بخش به دنبال سوددهی بیشتر است و روحیه رقابت‌پذیری دارد بنابراین در جستجوی کیفیت مطلوب در کار خود می‌باشد.

با توجه به رشد فضای مجازی امکان معرفی ساختمان‌های مختلف در آنها پدید آمده و فرصت مناسبی را برای عرضه ساز‌ه‌های سازندگان فراهم کرده است. در مقابل خریداران نیز فضای بهتری برای انتخاب دارند. همچنین سلیقه مشتری در زمینه کیفیت، فضای بازرسی ناخودآگاه ایجاد می‌کند و یک برندسازی در صنعت ساختمان اتفاق می‌افتد که بسیار ارزشمند است.

دولت باید اعطای تسهیلات و بازپرداخت مناسب را برای مساعدت به بازار فراهم کند. این امر مهم برعهده بانک‌ها نیز می‌باشد. در شرایط کنونی جامعه باید از فضای موجود در ساختمان استفاده بهینه کرد که هم نیاز اولیه خانواده‌ها برآورده شود و هم افراد بیشتری صاحب خانه شوند. در تهران به علت نبود فضای مناسب قصد شهرک‌سازی و تولید انبوه در این زمینه داریم.

این انبوه‌سازی‌ها باید به صورت اصولی و با توجه به شرایط جامعه انجام شود و تمام جوانب رفاهی مانند انشعابات، حمل و نقل و ... در شهرک‌ها گنجانده شود.

میزان واردات در این صنعت بسیار کم است و اکثر مصالح تولید داخل هستند. شرکت‌های دانش‌بنیان نیز توانسته‌اند تولیدات کاربردی مهمی در زمینه ساختمان تولید کنند که بسیار با ارزش هستند.

مشاغل زیادی وابسته به صنعت ساختمان هستند که در صورت حمایت باعث رشد اقتصاد کشور خواهند شد.

صنایع دیگر کشور نیز همزمان با رشد ساختمان‌سازی به خودکفایی و کیفیت ممتاز رسیده‌اند. ما قادر به فراهم کردن بستر مناسب جهت پیشرفت در اکثر صنایع و افزایش صادرات محصولات هستیم.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر