/
۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲

کویت حامی تصمیم‌های اوپک پلاس برای ثبات‌بخشی به بازار نفت است

وزیر نفت کویت اعلام کرد که از تصمیم‌های اوپک پلاس در زمینه کمک به برقراری تعادل و ثبات در بازارهای جهانی نفت حمایت می‌کند.
کد خبر : ۳۲۶۱۵
به گزارش نبض نفت به نقل از خبرگزاری رویترز از دوبی، بغداد و لندن، خالد الفاضل روز پنجشنبه (هشتم آبان‌ماه) و پس از اعلام منابع صنعتی و اوپکی مبنی بر اینکه برخی تولیدکنندگان ترجیح می‌دهند از ماه ژانویه به جای تمدید توافق کاهش تولید کنونی، عرضه نفت خود را افزایش دهند، اعلام کرد: از هر تصمیم سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش درباره تولید نفت در آینده پشتیبانی می‌کند.

عربستان سعودی و روسیه طرفدار تمدید کاهش تولید نفت روزانه ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ای کنونی در سال آینده میلادی هستند، زیرا تقاضای سوخت در سراسر جهان در پی تأثیر همه‌گیری ویروس کرونا بر رفت‌وآمدها و فعالیت‌های اقتصادی، همچنان ضعیف است.

این در حالی است که تولیدکنندگان اوپک پلاس پیش از این توافق کرده بودند این کاهش تولید را از ماه ژانویه ۲۰۲۱ به مقدار ۲ میلیون بشکه در روز تسهیل کنند.

وزیر نفت کویت در گزارشی که در خبرگزاری دولتی کویت (کونا) منتشر شد، گفت: کویت به‌طور کامل از تلاش‌های مشترک اوپک پلاس برای برقراری تعادل در بازار نفت پشتیبانی می‌کند و در آینده نیز از هر تصمیم مشترکی که در چارچوب اوپک پلاس گرفته شود، حمایت خواهد کرد.

منابع اوپک و صنعتی در این باره اعلام کرده بودند که کویت، امارات متحده عربی و عراق تمایل دارند با بررسی اهداف تولیدی خود، راه‌هایی برای افزایش عرضه بیابند.

نشست بعدی اوپک پلاس برای تصمیم‌گیری درباره سیاست تولید این ائتلاف در ماه نوامبر برگزار خواهد شد. اهداف تولید و چگونگی محاسبه آنها گفت‌وگو درباره سیاست‌گذاری‌های لازم برای برقراری تعادل میان عرضه و تقاضای ضعیف نفت را پیچیده می‌کند.

این منابع گفتند که امارات و کویت به‌طور معمول از تصمیم ریاض پشتیبانی می‌کنند، اما هر دو معتقدند اهداف کاهش تولید آنها در برابر ظرفیت تولیدشان بسیار زیاد است و نمی‌تواند تا سال ۲۰۲۱ ادامه یابد. این دو کشور سرمایه‌گذاری بسیاری برای افزایش ظرفیت تولید خود انجام داده‌اند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر