/
۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶

شتاب موج تازه ویروس کرونا بهبود بازار نفت را به چالش می‌کشد

نظرسنجی رویترز نشان داد که شتاب ایجادشده در شیوع موج تازه ویروس کرونا، مسیر بهبود بازارهای جهانی نفت را دشوارتر می‌کند.
کد خبر : ۳۲۶۱۷
به گزارش نبض نفت به نقل از خبرگزاری رویترز، نظرسنجی این خبرگزاری در روز جمعه (نهم آبان‌ماه) نشان داد که قیمت نفت در ماه‌های باقیمانده سال جاری میلادی در محدوده ۴۰ تا ۴۵ دلار برای هر بشکه باقی می‌ماند و تحلیلگران انتظار دارند بهبود بازار نفت تا سال ۲۰۲۱ به‌دلیل تسریع شیوع ویروس کرونا سخت‌تر شود و نگرانی‌ها درباره تقاضای نفت افزایش یافته است.

نظرسنجی از ۴۱ اقتصاددان و تحلیلگر پیش‌بینی قیمت شاخص نفت خام برنت در سال ۲۰۲۰  را به‌طور میانگین به ۴۲ دلار و ۳۲ سنت برای هر بشکه رساند که کمی نسبت به پیش‌بینی ۴۲ دلار و ۴۸ سنت برای هر بشکه در نظرسنجی پیشین و میانگین کنونی ۴۲ دلار و ۴۵ سنت در سال ۲۰۲۰، کاهش یافته است.

چشم‌انداز قیمت نفت در سال ۲۰۲۱ نیز نسبت به ۵۰ دلار و ۴۱ سنت ماه گذشته کاهش یافته و به ۴۹ دلار و ۷۶ سنت برای هر بشکه رسیده است.

تحلیلگران افزودند: در حالی که بازارها برای انتخابات ۳ نوامبر (۱۳ آبان‌ماه) ایالات متحده آماده می‌شوند، از سرگیری عرضه نفت لیبی می‌تواند قیمت‌ها را بیشتر زیر فشار قرار دهد.

در این نظرسنجی قیمت نفت خام دبلیوتی‌آی ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ به‌طور میانگین ۳۸ دلار و ۵۳ سنت برای هر بشکه، این رقم در ماه سپتامبر ۳۸ دلار و ۷۰ سنت برآورد شده بود.

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد: موج دوم ویروس کرونا تقاضا را کُند و تلاش تولیدکنندگان برای ایجاد توازن در بازار را پیچیده می‌کند.

برچسب ها:

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر