/
۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
مدیرعامل بانک ملی ایران:

ارائه خدمات گسترده بانکی بدون دریافت کارمزد ممکن نیست

مدیرعامل بانک ملی ایران بر لزوم افزایش درآمدهای کارمزدی در واحدهای این بانک همزمان با ابلاغ کارمزدهای جدید خدمات بانکی توسط بانک مرکزی تاکید کرد و گفت: بانک یک بنگاه اقتصادی است و نمی تواند خدمات گسترده را بدون دریافت هزینه آن انجام دهد.
کد خبر : ۳۲۶۲۱
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، محمدرضا حسین زاده در همایش بررسی عملکرد شش ماهه واحدهای این بانک با بیان این که خوشبختانه تلاش های نظام بانکی برای تعدیل نرخ کارمزد خدمات به ثمر نشست و بانک مرکزی کارمزدهای جدید را ابلاغ کرد؛ افزود: از این پس باید کارمزدهای جدید به صورت سیستمی در خدمات اعمال گردد تا بخشی از هزینه های طبیعی خدمات جبران شود.

او ادامه داد: هر خدمتی در هر بنگاه اقتصادی با دریافت هزینه ارائه می شود و خدمات بانکی نیز از این رویه مستثنا نیست؛ بنابراین واحدها باید تا حد امکان و با استفاده از همه ظرفیت ها، این موضوع را برای مشتریان خود تبیین کنند.

وی همچنین با اشاره به عملکرد موفق واحدهای این بانک در شش ماهه اول سال گذشته، خاطرنشان کرد: بسیاری از اهداف مشخص شده برای واحدها محقق شده و البته بخشی از اهداف نیز در حال تحقق است و امیدواریم تا پایان سال برنامه های استراتژیک بانک به صورت کامل عملیاتی شده و به نتیجه برسد.

مدیرعامل بانک ملی ایران خدمت رسانی به مشتریان را وظیفه ذاتی بانک دانست و افزود: تسهیل خدمات بانکی با دریافت کارمزد در کنار ارائه خدمات جدید و مفید از جمله صدور کارت هدیه، صدور کارت اعتباری و ... نه تنها مورد قبول مشتریان است، بلکه نیازهای بانک در حوزه تامین منابع را نیز به خوبی محقق خواهد کرد.

حسین زاده در ادامه به لزوم استفاده از ابزارهای نوین در اختیار بانک برای جذب مشتریان اشاره کرد و گفت: برند بانک ملی ایران به اندازه کافی قدرت جذب مخاطب را دارد و در کنار آن ابزارهای بانکداری الکترونیک مانند سامانه های بام، بله، خودگران و نشان بانک نیز این روند را تقویت می کند.

وی همچنین با تقدیر از کارکنان بانک که همه تلاش خود را برای ارتقای این نهاد ارزشمند صرف می کنند؛ گفت: بانک در حد توان خود و امکانات موجود تلاش می کند زحمات کارکنان جبران شود؛ تا بخشی از مشکلات معیشتی همکاران (باتوجه به شرایط اقتصادی کشور) برطرف شود.

مدیرعامل بانک ملی ایران از خدمات بیمارستان بانک در دوره شیوع کرونا نیز تقدیر کرد و از واحدها خواست حداکثر تلاش خود را برای سوق دادن مشتریان به سمت استفاده از خدمات غیرحضوری و نیز رعایت پروتکل های بهداشتی به کار بندند تا زنجیره انتقال کرونا قطع شود.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران نیز در این نشست با تاکید بر لزوم متناسب سازی سپرده گیری و تسهیلات دهی واحدها گفت: ترکیب سپرده ها در واحدهای بانک نیز باید متعادل شود؛ به طوری که هزینه ای به واحد تحمیل نکند.

ناصر شاهباز همچنین لزوم رعایت دستورالعمل های ابلاغی هیات مدیره به واحدها را یادآور شد و افزود: جذب سپرده های ارزان قیمت از جمله سپرده های جاری و کوتاه مدت در کنار افزایش درآمدهای کارمزدی با ارائه خدماتی مانند صدور کارت هدیه همواره باید در اولویت باشد.

دیگر عضو هیات مدیره بانک نیز توجه بیش از پیش به وصول مطالبات معوق و تعیین تکیلف وثایق در اختیار واحدها را یادآور شد و گفت: وصول منابع ارزشمند بانک که در اختیار دیگران است می تواند دارایی های قابل توجهی را ایجاد کند تا از آنها برای افزایش قدرت تسهیلات دهی استفاده شود.

کاووس ایرج پور لزوم استفاده از ابزار تهاتر با بدهکاران را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: هنگام پرداخت تسهیلات باید ارزیابی دقیق وثایق را مدنظر داشت و آن را متناسب با مشتری در نظر گرفت.

عضو دیگر هیات مدیره بانک ملی ایران نیز با تاکید بر این که تجهیز منابع بانک باید جدی گرفته شود؛ گفت: افزایش کیفیت خدمت رسانی به مشتریان و نیز برآورده کردن نیازهای بانک بدون تجهیز کافی منابع ممکن نیست.

سید فرید موسوی همچنین حمایت از تولید داخل در قالب تزریق منابع به بنگاه های اقتصادی موجود را یادآور شد و خاطرنشان کرد: اولویت نخست ما پرداخت سرمایه در گردش به واحدهای فعال و نیمه فعال است و طرح های ایجادی در اولویت بعدی قرار دارند.

عباس شفیعی دیگر عضو هیات مدیره بانک نیز در این جلسه تلاش همه جانبه کارکنان برای افزایش سوددهی بانک را خواستار شد و گفت: دو شاخص قیمت تمام شده پول و نرخ موثر تسهیلات در بانک روند خوبی را طی می کند و امیدواریم همین روند درباره سایر شاخص های مهم نیز محقق شود.

وی اظهار کرد: سودآوری نقش مهمی در ادامه فعالیت بانک به عنوان یک بنگاه اقتصادی دارد و اکنون با ابلاغ نرخ های جدید کارمزد خدمات بانکی این روند نیز سرعت خواهد گرفت.

عضو دیگر هیات مدیره بانک ملی ایران هم با بیان این که باید در جلب رضایت کارکنان و مشتریان به طور همزمان تلاش شود، گفت: نیروی انسانی راضی می تواند مشتریان را راضی نگه دارد.

علی موسوی زاده با تقدیر از خدمات کارکنان به مشتریان، افزود: بانک همه توان خود را برای جلب رضایت کارکنان به کار می گیرد و امیدواریم این روند به بهبود هر چه بیشتر عملکرد کارکنان نیز بیانجامد.

مسعود خاتونی دیگر عضو هیات مدیره بانک نیز با اشاره به افزایش و اعمال کارمزدهای جدید خدمات بانکداری از ابتدای ماه آینده، گفت: به این منظور سیستم های بانک به روزرسانی می شود تا کارمزدها به صورت خودکار از مشتریان دریافت شود.

وی با تاکید بر این که خدمات تعریف شده در ابزارهای نوین بانک ملی ایران امکان ارائه خدمات بانکی به صورت غیرحضوری را بیش از پیش توسعه می دهد؛ افزود: همه این خدمات مبتنی بر کارمزد است و از این رو امکان بسیار خوبی برای افزایش درآمدهای بانک فراهم شده است.

در ادامه این نشست، جمعی از روسای ادارات امور شعب، روسای شعب مستقل، روسای حوزه ها و روسای ادارت کل گزارشی از عملکرد واحدهای تابعه ارائه کردند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر