/
۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴

پیش بینی کاهش ۲.۵ میلیون بشکه ای تقاضای روزانه نفت در آمریکا و اروپا

مدیرعامل شرکت ترافیگورا، پیش بینی می‌کند تقاضا برای نفت در آمریکا یک میلیون بشکه در روز و در اروپا ۱.۵ میلیون بشکه در روز کاهش یابد.
کد خبر : ۳۲۶۵۶
به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، شرکتهای بازرگانی نفت ویتول و ترافیگورا انتظار دارند اوج دوباره همه‌گیری ویروس کرونا در اروپا و آمریکا آسیب بیشتری به تقاضای سوخت برساند ولی پیش بینی‌های آنها متفاوت است.

جرمی ویر، مدیرعامل شرکت ترافیگورا، پیش بینی می‌کند تقاضا برای نفت در آمریکا یک میلیون بشکه در روز و در اروپا 1.5 میلیون بشکه در روز کاهش یابد.

وی گفت:«با ورود به موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا پیش بینی می‌کنیم تقاضای نفت بیش از پیش کاهش یابد بنابراین شرایط در آینده نزدیک چندان خوب به نظر نمی رسد».

ترافیگورا انتظار دارد تقاضای نفت تا حدود 92 میلیون بشکه در روز یا حتی کمتر از آن سقوط کند ولی شرکت ویتول 96 میلیون بشکه در روز تقاضای نفت را برای فصل زمستان پیش بینی میکند.

راسل هاردی، مدیرعامل شرکت ویتول هم گفت:«قرنطینه‌های اخیر در اروپا مطمئناً بر تقاضای نفت تأثیر می‌گذارد ولی این تاثیر تنها نیم میلیون بشکه در روز در سراسر شمال غرب اروپا خواهد بود».

رؤسای این دو شرکت بزرگ بازرگانی نفت اعلام کردند تقاضا در اکثر بازارهای آسیا به رهبری چین و هند افزایش یافته است، البته به جز سوخت هواپیما.

مدیرعامل شرکت ویتول گفت هنوز هم انتظار دارد تقاضای نفت در آسیا حدود یک میلیون بشکه در روز طی چند سال آینده افزایش یابد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر