/
۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹

احتمال به تعویق افتادن افزایش تولید اوپک پلاس بیشتر شد

شرکت‌های نفت روسیه در دیدار با الکساندر نواک، وزیر انرژی این کشور، تمایل خود برای به تعویق انداختن افزایش تولید نفت اوپک پلاس را اعلام کردند.
کد خبر : ۳۲۶۵۹
به گزارش نبض نفت به نقل از بلومبرگ، با تصمیم روسیه مبنی بر ثابت نگه داشتن کاهش تولید فعلی برای سه ماه دیگر، ائتلاف اوپک پلاس احتمالاً افزایش تولید خود را که قرار بود از اول ژانویه صورت گیرد، به تعویق می‌اندازد.

 ائتلاف اوپک پلاس به رهبری روسیه و عربستان هفته‌هاست اعلام کرده طرح آن برای افزایش تولید دو میلیون بشکه در روز از ابتدای سال آینده میلادی، به خاطر کاهش بیشتر تقاضا احتمالا ایده خوبی نخواهد بود.

  دورنمای این افزایش تولید با ابراز تمایل ولادیمیر پوتین به حفظ کاهش تولید تیره‌تر شده است. فرانسه، آلمان و انگلیس دوباره برای مهار همه‌گیری ویروس کرونا وارد قرنطینه شده‌اند و تعداد موارد ابتلای روزانه به این ویروس در آمریکا رو به افزایش است.

نفت هفته گذشته 10 درصد از ارزش خود را از دست داد و تاجران تقاضای ضعیف‌تر را پیش بینی می‌کنند که یکی از دلایل آن افزایش تولید نفت لیبی است. قیمت نفت 5 درصد دیگر در اولین ساعات روز دوشنبه پایین آمد و به حدود 35 دلار در هر بشکه رسید.

 شرکت‌های نفت روسیه در روز دوشنبه در دیدار با الکساندر نواک، وزیر انرژی این کشور، تمایل خود برای به تعویق انداختن افزایش تولید نفت اوپک پلاس را اعلام کردند که باعث بهبود نسبی قیمت نفت شد.

 شرکت های نفت روسیه پس از عربستان سهم بزرگی در کاهش تولید اوپک پلاس دارند. بنابراین هر تغییری در مفاد قرارداد نیازمند همکاری آنهاست.

هیچ تصمیم قطعی در این جلسه گرفته نشده و همه چیز به اجلاس کمیته مشترک نظارتی اوپک پلاس در 17 نوامبر موکول شده است.

 ائتلاف اوپک پلاس در ماه آوریل تصمیم گرفت 9.7 میلیون بشکه در روز از تولید خود را کم کند. این اقدام باعث افزایش قیمت نفت شد. این ائتلاف به دنبال بهبود وضعیت اقتصاد جهان 2 میلیون بشکه در ماه اوت به تولید خود اضافه کرد. بازار این تولید اضافی را جذب کرد و قیمت ها طی فصل تابستان ثابت ماند. ولی افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در اواسط سپتامبر همه‌چیز را تغییر داد و برنامه‌های اوپک پلاس را بر هم زد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر