/
۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
حسین افخمی از فعالان صنعت ساختمان در گفتگو با نبض نفت تاکید کرد؛

حق بیمه‌هایی که فایده‌ای برای کارگران ندارد

حسین افخمی که از فعالان صنعت ساختمان در تهران است معتقد است با اینکه در صنعت ساختمان تحت عنوان حق بیمه پول زیادی به سازمان تامین اجتماعی داده می‌شود اما این حق بیمه حتی در جهت رفاه کارگران هم هزینه نمی‌شود.
کد خبر : ۳۲۶۹۱
حسین افخمی یکی از سازندگان ساختمانی مجرب کشور با حضور در پایگاه خبری نبض نفت و در یک گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت: مدت بیست سال است که در حوزه مسکن فعالیت دارم. مشکلات این بخش نیاز به یک دسته‌بندی کلی دارد. بخشی از مسائل شامل بوروکراسی‌های اداری مربوط به شهرداری‌ها و شورای شهر است، بخش دوم مربوط به سازندگان و مصالح ساختمانی می‌باشد. تمامی این مسائل باید مورد بررسی قرار بگیرد.

وی ضمن گلایه از تغییرات شتاب‌زده در بخشنامه‌های شهرداری تشریح کرد: دستورالعمل‌های شهرداری به سرعت تغییر می‌کند و این موضوع به بدنه ساخت و ساز آسیب جدی وارد می‌کند. برای حل مشکلات موجود مسئولین شهرداری و شورای شهر باید با سازندگان وارد مذاکره شوند. غیر استاندارد بودن مصالح به دلیل عدم نظارت در این حوزه است. تغییر زیرساختها و نظارت کافی در این خصوص ضروری می‌باشد. برای رفع مشکلات این بخش باید از اهل فن کمک گرفت. جلسات مشترک بین سازندگان و شهرداری جهت رفع اساسی مشکلات لازم است. به طور کلی نباید مسائل این حوزه را به صورت مقطعی مرتفع کنیم.

افخمی افزود: یکی از مسائل مهم در این زمینه بخشنامه شهرداری‌هاست که باعث بروز مشکل برای سازندگان شده است. یکی از این مقررات بتن‌ریزی در شب است چون در طول روز در تهران ممنوعیت دارد و باعث سلب آسایش همسایگان می‌شود. در صورت وقوع حادثه نیز کسی پاسخگو نیست و شاید قابل جبران نباشد. شیب‌های خیابان نیز غیراستاندارد است و در یک کوچه ساختمان‌ها با تعداد طبقات ناهماهنگ ساخته می‌شود که این موضوع باعث بروز مشکلات زیادی می‌شود.

وی در خصوص وضعیت انبوه‌سازی در کشور تاکید کرد: انبوه‌سازی در ایران به دلیل غیراصولی بودن مورد استقبال قرار نگرفته است. متاسفانه مکان‌های انتخابی برای این موضوع نیز مناسب نبوده است. تنها کسانی این مسکن‌ها را خریداری می‌کنند که ملاک اصلی آنها خانه‌دار شدن است و جایگاه و نوع مسکن برای آنها اهمیتی ندارد. وضعیت انبوه‌سازی مسکن مهر نیز به دلیل عدم نظارت نامشخص می‌باشد.

افخمی یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن را گران شدن زمین عنوان کرد و اظهار داشت: به دلیل ریسک پایین افراد زیادی در این بخش سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی در خصوص هزینه‌های سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات ما هزینه‌های مربوط به سازمان تامین اجتماعی است که به سازندگان تحمیل می‌شود. سرمایه‌گذار انتظار بازگشت سریع سرمایه و سوددهی در کار خود را دارد ولی بیمه هزینه‌های زیادی را به تولیدکننده تحمیل می‌کند و در مقابل هیچ‌گونه خدمات و تعهدی به وی تعلق نمی‌گیرد. حتی مبالغ بیمه در جهت رفاه کارگران نیز صرف نمی‌شود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر