/
۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
رئیس کمسیون انرژی مجلس در بازدید از تاسیسات شرکت نفت فلات قاره ایران:

برنامه‌های ویژه مجلس یازدهم برای صنعت نفت

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در بازدید از تاسیسات شرکت نفت فلات قاره ایران در خلیج‌فارس گفت: با آغاز به کار مجلس یازدهم، برنامه‌های ویژه‌ای در حوزه انرژی و به‌ویژه صنعت نفت پیش‌بینی شده است.
کد خبر : ۳۲۶۹۸
به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، دکتر فریدون عباسی ضمن تبریک سالروز ولادت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: برخی از این اقدامات شامل: تشکیل کارگروه حرفه‌ای و آشنا با صنعت نفت به‌ویژه در هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس که عمدتا از نمایندگان استان‌های جنوبی و نفت‌خیز کشور هستند، برگزاری جلسات مشترک و ارائه خدمات مشاوره‌ای به وزیر و معاونت‌های مختلف وزارت نفت با هدف بررسی موضوعات گوناگون حوزه نفت، هدف‌گذاری جهت احیای دانشگاه صنعت نفت و جلوگیری از تعطیلی آن و در برخی موارد اضافه شدن برخی رشته‌های مورد نیاز صنعت نفت، بررسی شرایط پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه صنعت نفت از کشورهای هم‌سو با جمهوری اسلامی ایران، تاکید بر اصلاح و بازنگری در ساختار وزارت نفت و بررسی موضوعات مختلف آن در کمیسیون‌های تخصصی با حضور معاونت‌های مختلف منابع انسانی وزارت نفت و ... است.

وی بر تعیین تکلیف نیروهای قراردادی با هدف جایگزین‌پروری و تکمیل چارت سازمانی صنعت نفت تاکید کرد و گفت: احیای آموزشگاه‌های حرفه‌ای صنعت نفت در استان‌های نفت‌خیز کشور به عنوان پشتوانه تربیت تکنسینهای حرفه‌ای و متخصص از صنعت نفت، احیای شرط معدل و شرایط تحصیلی در آزمون‌های استخدامی صنعت نفت، دعوت از وزرای پیشین وزارت نفت با محوریت کمیسیون انرژی جهت تبادل اطلاعات و تجربیات با هدف پیش‌بینی راهبرد آینده صنعت نفت، جلوگیری از خام‌فروشی نفت و تبیین صنایع پایین‌دستی با هدف گسترش اشتغال و ارزش افزوده از دیگر اقداماتی است که توسط کمیسیون انرژی مجلس پیگیری خواهد شد.

دکتر عباسی، همچنین بر توجه ویژه به قطعه‌سازی و شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور گسترش حوزه‌های نفت و گاز و ارتقاء سطح کیفی صنعت نفت کشور در جایگاه بین‌المللی و کسب موقعیت شایسته آن در سطح جهانی تاکید کرد.

وی افزود: امیدواریم با همت و تلاش همه عزیزانی که در این راه ما را یاری می‌کنند و با مساعدت رئیس محترم مجلس شورای اسلامی بتوانیم به‌گونه‌ای عمل کنیم که در موقعیت‌های گوناگون به‌ویژه در ارتباط با تولید نفت به خودکفایی کامل رسیده و دوباره جایگاه نفت را به موقعیت اصلیش بازگردانیم که هم متخصصان این صنعت به جهت امنیت و آرامش کاری به دلگرمی رسیده و هم کشور بتواند با تولیدات نفت و مشتقات آن به صورت کاملا خودکفا جایگاه ویژه‌ای در دنیا داشته باشد.

وی در پایان ضمن تشکر از آقایان سلمان‌زاده، علیخانی و علی‌آبادی به جهت میهمان‌نوازی و برنامه‌ریزی دقیق و مناسب در این زمان کوتاه گفت: امیدواریم که در آینده حامل و شاهد خبرهای خوبی در صنعت نفت باشیم.

مهندس بهروز علی‌آبادی رئیس منطقه لاوان نیز در این بازدید با اشاره به مرغوبیت و کیفیت بالای نفت‌خام تولیدی در این منطقه گفت: با همه مسائل و مشکلات پیش رو در جهت تولید نفت، بنده و همه متخصصان منطقه لاوان تمام تلاشمان را به کار می‌گیریم که چرخ این صنعت عظیم همواره در گردش باشد تا بهترین نفت را تولید و طبق برنامه‌ریزی‌های وزارت نفت به مراکز معرفی شده ارسال کنیم.

وی افزود: بخشی از تولیدات ما در اختیار شرکت پالایش نفت لاوان قرار می‌گیرد که آنها نیز مشتقات نفتی از قبیل بنزین، گازوئیل، نفت کوره و دیگر محصولات را برای مصرف داخلی تولید می‌کنند. وی ادامه داد: همه متخصصان شرکت نفت فلات قاره منطقه لاوان با تمام قوا و مانند سربازی قدرتمند در جهت نیل به اهداف والای میهن عزیزمان تلاش می‌کنند تا همیشه سرافراز باشیم.

گفتنی است، آقایان دکتر فریدون عباسی، عبدالکریم جمیری، حبیب آقاجری، هادی بیگی‌نژاد، دهقان، زواره‌ای و رضایی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس به همراه مهندس علیخانی معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و مهندس علیرضا سلمان‌زاده مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران روز سه‌شنبه 13 آبان از منطقه عملیاتی کیش، پایانه شناور فرآورشی کوروش و منطقه لاوان بازدید کردند.

در این بازدید توضیحات کاملی در زمینه روند و مراحل تولید و فراورش نفت‌خام، انجام کار عملیاتی، مسئولیت‌ها و وظایف مناطق لاوان و کیش در قبال تولید نفت، مسئولیت‌های اجتماعی و چالش‌های عملیاتی به اطلاع بازدیدکنندگان رسانده شد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر