/
۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
امیر هاشمی، مدیرعامل شرکت آریان سازه صنعت در گفتگو با نبض نفت:

سیاست‎زدگی ریشه اصلی مشکلات کشور است

مدیرعامل شرکت آریان سازه صنعت سیاست‎زدگی ریشه اصلی مشکلات کشور است و نباید همه موضوعات در کشور به سیاست گره بخورد.
کد خبر : ۳۲۷۶۳
سیاست‎زدگی ریشه اصلی مشکلات کشور است
گزیده‌ای از صحبت‌های امیر هاشمی، مدیرعامل شرکت آریان سازه صنعت در گفتگو پایگاه خبری نبض نفت:

به طور کلی دو مجموعه فعال داریم و با تعداد ۳۰ کارمند مشغول به کار هستیم. برای دستیابی به موفقیت باید به صنعت نفت توجه بیشتری شود. ثروت ایران در استان‌های جنوبی کشور است و سایر مناطق از آن ارتزاق می‌کنند. درآمدزایی شرکت نفت و گاز بسیار قابل توجه است.

در حال حاضر با افت فشار استخراج نفت مواجه هستیم و از طریق یک برنامه مدون و به‌کارگیری مدیران لایق می‌توان این صنعت را ادامه داد. راهکارهای مناسبی برای استفاده بهینه از این صنعت باید به کار گرفته شود. همچنین باید از استعدادهای جوان، تفکر و ایده‌های جدید آنها بهره بیشتری گرفت چون نیروی جوان نسبت به فناوری روز دنیا آگاه‌تر است. عصر جدید دچار تغییر و تحول شده است و در حال حاضر دیدگاه‌های سنتی کار‌آمد نیست. بنابراین استفاده از نیروی جوان و دیدگاه مثبت نسبت به آنها راهکار مناسبی برای حل مشکلات خواهد بود.

پیش‌بینی شرایط کشور راهکار مناسبی نیست اینکه منتظر اتفاقات خوشایند بعد از انتخابات آمریکا باشیم، تاثیری بر مشکلات ما ندارد. متاسفانه اکثر مشکلات جامعه به دلیل سیاست‌زدگی می‌باشد و تحریم‌ها باعث ورود سیاست بر تمامی بخش‌های کشور شده است. ریشه مشکلات ما سیاست‌زدگی بیش از حد می‌باشد که به ثروت و پول رایج کشور نیز صدمه وارد کرده است. در سالهای گذشته افزایش تورم در کشور به صورت سالیانه بود. بعد از آن در یک دوره به شکل فصلی تغییر پیدا کرد و متاسفانه در حال حاضر به صورت روزانه و در برخی از بخش‌ها ساعتی شده است. امنیت اقتصادی از بین رفته و تبعات آن نیز امنیت اجتماعی را زیر سوال خواهد برد و در آینده نیز پیامدهای خطرناک‌تری شکل خواهد گرفت.

عملکرد نامطلوب برخی از ارگان‌ها مانند وزارت نفت به دلیل عدم شفافیت در این حوزه است چون هیچ‌کس اطلاعی از درآمدهای حاصل از فروش نفت و استفاده آن ندارد.

تحریم‌ها مشکلات و موانع زیادی را ایجاد کرده است بنابراین حمایت دولت باید از تولید داخلی افزایش یابد. بسیاری از مواد اولیه تولید که از مواد اصلی کار ما و وارداتی هستند ماه‌ها در میادین بزرگ گمرکی انبار می‌شود. زیرساخت مناسب برای بخش اداری وجود ندارد و این موضوع موانع بسیاری برای تولید ایجاد کرده است. از سویی دیگر کالاهایی که مورد نیاز نیست و در کشور نیز تولید می‌شوند واردات آن به سادگی انجام می‌گیرد چون منافع برخی از مدیران از این طریق تامین می‌شود. در حالی که این اتفاقات به تولید و اقتصاد کشور آسیب می‌زند.

امتیاز من به عملکرد وزارت نفت کمتر از عدد ۵۰ است چون مردم از چگونگی فعالیت آنها آگاه نیستند و به طور کلی راندمان این بخش غیرشفاف است‌. مدیران این بخش متکبر هستند و تنها برای منافع خود برنامه‌ریزی می‌کنند ولی خدمات آنها فاقد برنامه است و پاسخگوی مردم نیستند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر