/
۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳
رضا هانی، رییس هیئت مدیره شرکت پیمان سازه سبلان در گفتگو با نبض نفت:

خداحافظی بسیاری از سازندگان با ساخت و ساز

رییس هیئت مدیره شرکت پیمان سازه سبلان از خداحافظی بسیاری از سازندگان با ساخت و ساز خبر داد و گفت گرانی مصالح و دستمزد کارگر یکی از عوامل اصلی این موضوع است.
کد خبر : ۳۲۷۷۲
در ادامه بخش‌هایی از گفتگوی اختصاصی پایگاه خبری نبض نفت با رضا هانی، رییس هیئت مدیره شرکت پیمان سازه سبلان را می‌خوانید.

ایجاد تغییرات در قوانین مربوط به بخش ساختمان الزامی می‌باشد. بوروکراسی‌های دشوار اداری برای سازندگان موانع بسیاری به وجود آورده است. این در حالی است که انجام این گونه فعالیت‌ها از طریق دولت الکترونیک باعث اتلاف وقت کمتر و انتقال سریع سرمایه به بخش تولید خواهد شد. ضوابط موجود در بخش فوق باید شفاف و مشخص و سازمان‌های مرتبط با این حوزه نیز پاسخگوی نیازهای سازندگان باشند.

یکی از مشکلات ما هزینه‌های مربوط به ساخت و ساز، افزایش قیمت مصالح و دستمزد کارگران است. با توجه به وضعیت کنونی جامعه تعداد کارگران افغان کاهش یافته و کارگر ایرانی نیز برای انجام کار دستمزد بالا می‌خواهد. تمام موارد فوق موجب افزایش هزینه‌های ساخت و ساز می‌شود.

متاسفانه بیشتر سازندگان به دلیل گرانی‌های اخیر کار خود را رها کرده‌اند چون قادر به پرداخت هزینه‌های‌ مصالح و کارگر نیستند.

یکی از مشکلات کنونی جامعه تداخل سیاست و اقتصاد است که باعث شکل‌گیری معضل اقتصادی در کشور شده است. بیشتر مردم در انتظار انتخابات امریکا و نتیجه آن هستند در حالی که این موضوع تاثیری در سرنوشت کشور ما نخواهد داشت و سیاست داخلی نیازمند تغییر و تحول می‌باشد.

میزان رضایت من از عملکرد وزارت مسکن بین ۲۰ تا ۲۵ درصد می‌باشد. ضوابط اداری باعث به وجود آمدن معضلات بسیاری شده که فرایند کارها را با اختلال مواجه کرده است. این دستورالعمل‌ها فقط مربوط به شهرداری نیست چون سازمان‌های زیادی با ساختمان‌سازی در ارتباط هستند. راهنمایی و رانندگی و سایر ادارات مسائل بسیاری ایجاد کرده‌اند که موجب هدر رفتن وقت سازندگان شده‌اند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر