/
۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
اسفندیار رحمتی، مدیرعامل شرکت برق و تاسیسات داریان در گفتگو با نبض نفت:

صنعت نفت فقط به تعهدات خود عمل کند

مدیرعامل شرکت برق و تاسیسات داریان گفت از صنعت نفت انتظار تسهیلات نداریم، تنها تقاضای ما این است که به تعهدات خود عمل کنند تا از طریق گردش حاصل از درآمد خود کالاهای جدید را تولید و عرضه کنیم.
کد خبر : ۳۲۸۰۹
اسفندیار رحمتی، مدیرعامل شرکت برق و تاسیسات داریان با حضور در پایگاه خبری نبض نفت به برخی از مشکلات و دغدغه‌های خود اشاره کرد. در ادامه بخش‌هایی از این گفتگو تقدیم مخاطبان می‌شود:

این مجموعه در بخش پیمانکاری پروژه‌های برق فعالیت دارد. ما به عنوان پیمانکار EPC پروژه‌های مختلف را برای صنایع پتروشیمی، فولاد و برق به صورت کامل انجام و با خدمات مهندسی تحویل می‌دهیم. همچنین در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی برای فعالیت‌های خاص، تجهیزات ضد انفجار تولید می‌کنیم. در گذشته این تجهیزات وارداتی بود ولی در حال حاضر در ایران ساخته می‌شود و نیازی به واردات آن نداریم. در مرحله اول یک محصول را طراحی و سپس برای تأییدیه ساخت به آزمایشگاه مرجع بین‌المللی ارسال می‌کنیم و در نهایت به تولید آن می‌پردازیم. در حال حاضر نیز در این بخش ۶۵ نفر مشغول به فعالیت هستند.

یکی از مشکلات ما در بخش تولید گردش مالی به دلیل تاخیر طولانی در بازپرداخت کارفرمایان است که باعث کاهش نقدینگی می‌شود. همچنین محاسبه قراردادها به صورت ریال ما را متضرر کرده است.

از دولت و مراجع صنعت نفت انتظار تسهیلات نداریم، تنها تقاضای ما این است که به تعهدات خود عمل کنند تا از طریق گردش حاصل از درآمد خود کالاهای جدید را تولید و عرضه کنیم. در یک چرخه تولیدی باید نقدینگی وجود داشته باشد، به ویژه انجام کارهای تولیدی که برای اجرا و اخذ گواهی‌نامه استاندارد مستلزم پرداخت هزینه هستند. خوشبختانه شرکت ما در تولید پیشرفت زیادی داشته است. اگر پاندمی کرونا وجود نداشت صادرات کالاهای ما نیز افزایش پیدا می‌کرد.

پیشنهاد من این است که آیین‌نامه استفاده از تولید داخلی برای کارفرمایان الزامی شود. چون متاسفانه اکثر آنها گرایش زیادی به اجناس خارجی دارند و در حال حاضر نیز به دلیل وجود محدودیت‌ها از تولید داخلی استفاده می‌کنند.

علت پیشرفت کشور چین حمایت دولت از صادرات است. در ایران نیز باید حداقل موانع صادرات را از میان بردارند. به دلیل مسائل سیاسی محصولات ایرانی مورد قبول اکثر کشورها نمی‌باشد و نسبت به تولیدات ما حساس هستند. به همین دلیل مجموعه ما برای عرضه محصولات، تولید نهایی را در کشور دیگری انجام می‌دهد.

یکی دیگر از مشکلات ما قوانین دشوار سازمان تامین اجتماعی در بخش تولید می‌باشد. قوانین جدید این سازمان برای ما مشکلات زیادی ایجاد کرده است به عنوان مثال برای هر قرارداد یک بیمه‌نامه در نظر می‌گیرند. در حالی که این موضوع باعث از دست رفتن زمان و انرژی در ادارات می‌شود و برای تولیدکنندگان مشکل‌آفرین است.

کشور ما توانایی زیادی در انجام کارهای تولیدی دارد. همچنین به لحاظ علمی پیشرفت قابل توجهی داشته‌ است. بنابراین حمایت همه‌جانبه از تولیدات داخلی الزامی است. در مسیر تولید و مشکلات آن نباید ناامید شویم بلکه باید در جستجوی راهی برای عبور از بحران‌‌ها باشیم تا به اهداف خود برسیم.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر