/
۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

گازرسانی به شهرها و روستاهای کشور نتیجه اراده ملی است

همکاری خوب مجلس و دولت در کنار اراده‌ای ملی سبب شد امروز بسیاری از شهرها و روستاهای کشور از نعمت گاز بهره‌مند باشند.
کد خبر : ۳۲۸۳۵
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، محمدرضا رضایی‌کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در آیین آغاز عملیات اجرایی و بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی استان فارس که با حضور وزیر نفت، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، مدیرعامل شرکت گاز استان فارس و جمعی از نمایندگان این استان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار داشت: خوشحالیم به برکت همکاری خوبی که بین دولت و مجلس شکل گرفت، گازرسانی به روستاهای کشور نیز محقق شد.

وی افزود: امروز بیش از ۸۵ درصد شهرها و روستاهای کشور از نعمت گاز بهره‌مند هستند که کار بسیار ارزشمندی است، به پاس این تلاش، از همه زحمتکشانی که در این تلاطم اقتصادی همه کوشش خود را انجام دادند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گازرسانی به استان فارس نتیجه کاری بزرگ است که اراده‌ای ملی نیز در پس آن وجود دارد. بدون شک در کنار تلاش‌های وزارت نفت، فعالیت‌های مثبت وزارت راه نیز در این پروژه آشکار است.

نماینده جهرم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: استان فارس، استانی پهناور و بزرگ است که به منابع فراوان گاز دسترسی دارد، از این رو تقاضا داریم که در کنار گازرسانی به مناطق محروم این استان، بحث گازرسانی به صنایع نیز پیگیری و دنبال شود، همچنین پروژه‌های نیمه‌تمام نیز باید هرچه سریع‌تر با تخصیص اعتبار لازم و مساعدت وزیر نفت به اتمام برسند.

بالاترین نمره دولت در حوزه گازرسانی به شهرها و روستاها

اگر بخواهیم به خدمات دولت نمره‌ای بدهیم، بدون شک بالاترین نمره به گازرسانی و خدمات اجتماعی وزارت نفت تعلق می‌گیرد.

عبدالعلی رحیمی‌مظفری، عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این مراسم با بیان این مطلب، با تشکر از خدمات وزارت نفت به‌ویژه در حوزه گازرسانی، گفت: اگر بخواهیم به خدمات دولت امتیاز یا نمره‌ای بدهیم، بدون شک بخش گازرسانی و خدمات اجتماعی وزارت نفت در کشور نمره بالایی می‌گیرند.

وی افزود: خوشبختانه در سخت‌ترین شرایط تحریم اقتصادی و شیوع کرونا، خدمات و فعالیت‌های وزارت نفت به‌ویژه بخش سوخت‌رسانی و گازرسانی متوقف نشد که جای تشکر و قدردانی دارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تشکر از وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، مدیرعامل شرکت گاز استان فارس و کارکنان این بخش، تصریح کرد: فارس، استان پهناور و وسیعی است، از این رو گازرسانی و ارائه خدمات نیز در این استان با هزینه بالایی انجام می‌شود.

رحیمی‌مظفری با بیان اینکه فارس سابقه‌ای طولانی در زمینه گازرسانی دارد، عنوان کرد: این استان به نوعی کریدور انتقال گاز کشور است، بنابراین باید پروژه‌هایی که در این استان در حوزه گازرسانی، آغاز شده‌اند و هنوز به بهره‌برداری نرسیده‌اند تکمیل شوند یا منابع مالی آنها تأمین اعتبار شود.

نماینده کوار، سروستان و خرامه در مجلس گفت: صنایع بسیاری در استان فارس ایجاد شده است که باید گازرسانی به آنها نیز به‌طور جدی دنبال شود، یا گازرسانی آنها با تخفیف‌هایی همراه باشد، زیرا صنایع، نقش مهمی در تولید و اشتغال استان فارس دارند.

دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان، تصریح کرد: عمر شبکه‌های گازرسانی استان فارس بالاست و انتظار می‌رود در بودجه سالانه، رقم مناسبی برای بازسازی شبکه‌های فرسوده گاز در این استان در نظر گرفته شود.

توسعه گازرسانی؛ سبب پیشرفت و شکوفایی استان فارس

امیدواریم تلاش‌های وزارت نفت زمینه‌ساز رشد، شکوفایی و پیشرفت هرچه بیشتر کشور و استان فارس شود.

ابراهیم عزیزی، رئیس مجمع نمایندگان استان فارس نیز در این آیین، با بیان این مطلب و با تأکید بر اینکه گازرسانی و تکمیل پروژه‌های گازرسانی به روستاهای فارس، امری ضروری است، گفت: استان فارس، استانی وسیع و پهناور است که ۵ میلیون نفر جمعیت دارد و شایسته بهره‌مندی بیشتر از خدماتی همچون گازرسانی است.

وی افزود: در طول سال‌های گذشته اقدام‌های خوبی در بخش گازرسانی به استان فارس انجام شده، اما باید واحدهای مسکونی و صنعتی که هنوز در این استان از نعمت گاز برخوردار نیستند، سریع‌تر گازدار شوند.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از مناطق استان فارس سردسیر است که ضرورت گازرسانی را دوچندان می‌کند، همچنین واحدهای صنعتی این استان برای گازدار شدن نیاز به حمایت بیشتری دارند که باید به این مهم نیز توجه شود.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در پایان، عنوان کرد: استان فارس جزو استان‌های با سابقه طولانی در گازرسانی است، از این رو شبکه‌های گازرسانی این استان نیازمند بازسازی و ترمیم هستند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر