/
۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
محمد معین، مدیرعامل گروه پارسیان تکنولوژی در گفتگو با نبض نفت:

تسهیلات نخواستیم؛ مانع‌تراشی نکیند

مدیرعامل گروه پارسیان تکنولوژی از بی‌توجهی دولت به خدمات ویژه شرکت خود انتقاد کرد و گفت: با اینکه هیچ تسهیلاتی تاکنون دریافت نکرده‎ایم تنها خواسته ما این است که در راستای تولید مانع‌تراشی نکنند.
کد خبر : ۳۲۸۴۸
 محمد معین مدیرعامل گروه پارسیان تکنولوژی ضمن حضور در پایگاه خبری نبض نفت و در یک گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما در خصوص سوابق درخشان مجموعه خود گفت: این مجموعه از سال ۷۲ شروع به کار کرده است. شرکت ما در ابتدا بسیار کوچک بود ولی با کمک و همکاری چند متخصص خوب ایرانی فعالیت خود را گسترش دادیم. شروع کار ما در حیطه نرم‌افزاری بوده است و به دلیل ارتباط نرم‌افزار و سخت‌افزار با یکدیگر به تولید مدارهای الکترونیکی پرداختیم.

وی افزود: من دانش‌آموخته رشته مدیریت کسب و کار هستم و مطالعات گسترده‌ای بر روی آمارهای جهانی و روش‌های تولید انجام داده‌ام. فعالیت ما در حیطه تولید دستگاه‌های آزمایشگاهی و پتروشیمی به صورت اختصاصی می‌باشد. اخیرا به دلیل شیوع ویروس کرونا در زمینه علوم پزشکی نیز فعالیت می‌کنیم. بعد از مدتی به فعالیت در حوزه پتروشیمی و تولید دستگاه‌های دقیق آزمایشگاهی نیز پرداختیم.

معین در خصوص وجه تمایز مجموعه خود با شرکت‌های همتای داخلی و خارجی گفت: ما بر خلاف اکثر شرکت‌های داخلی و خارجی که روش مهندسی معکوس را برگزیده‌اند عمل کردیم. در ابتدا ضمن مطالعه روش‌های استاندارد محصول مورد نظر و مفهوم دستگاه و کاربرد آن، در هر قسمت نیز با مهندسان نمونه شیمی، مکانیک و الکترونیک به مطالعه و بررسی دقیق پرداختیم و دستگاه را طبق استاندارد تولید کردیم. به دلیل عدم دسترسی به منابع و تنها با مشاهده عکس‌های اینترنتی در ساخت اقتباس کردیم و در حال حاضر بیش از ۴۴ دستگاه آزمایشی پتروشیمی و مشتقات نفتی را نیز تولید کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت ایده‌پردازان جاوید پردیس پارسیان ضمن اشاره به اینکه تمامی دستگاههای تولید شده توسط این مجموعه مورد تایید موسسه استاندارد است اظهار داشت:‌ روش کار ما به این صورت است که دستگاه را قبل از تحویل به مشتری چندین بار آزمایش می‌کنیم. دستگاه‌های تولید شده به صورت مجزا کالیبره و سپس تحویل داده می‌شوند. دستگاه‌های ما از کیفیت بی‌نظیری برخوردارند و فقط به لحاظ ظاهری با نمونه خارجی متفاوت هستند.

وی افزود: قیمت نمونه دستگاه خارجی یک میلیارد تومان است و قیمت دستگاه ما بین پنجاه تا شصت میلیون تومان می‌باشد. نمونه‌های خارجی تنها به این دلیل که جزء برندهای معتبر دنیا هستند قیمت گزافی دارند.

معین ضمن گلایه از عدم حمایت دولت از تولیدات مجموعه خود تصریح کرد: تولیدات ما از جانب دولت حمایت نشده و حتی در این خصوص تسهیلات ریالی نیز دریافت نکرده‌ایم. پارک‌های علم و فن‌آوری نیز مملو از شرکت‌های دانش‌بنیان است که تنها هدف آنها گرفتن تسهیلات می‌باشد. حداقل درخواست ما از آنها این است که مانع‌تراشی نکنند.

مدیرعامل گروه پارسیان تکنولوژی در خصوص کیفیت و خدمات ویژه تولیدات خود اظهار داشت: متاسفانه بیشتر شرکت‌های قدرتمند ترجیح می‌دهند که از کشورهای خارجی خرید کنند در صورتی‌که ما نیز دستگاه مورد نیاز آنها را با همان کیفیت و قیمت پایین‌تر تولید می‌کنیم. پس از خرید نیز خدمات و تعمیر محصول خود را ارائه می‌دهیم. شرکت ما قادر است سی میلیون دلار برای کشور ارز‌آوری کند ولی متاسفانه نگاه اکثریت به سمت تولید خارجی می‌باشد.

معین ضمن اشاره به تعدد نخبگان در کشور تاکید کرد: متاسفانه نخبگان ایرانی بعد از مدتی از کشور مهاجرت می‌کنند چون حمایت جدی از آنها انجام نمی‌شود. ایران باید مانند اکثر کشورهای پیشرفته از نخبگان خود حمایت و زمینه رشد آنها را فراهم کند.

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر