/
۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
امیر سود‌بخش، مدیر شرکت دانا‌پرداز در گفتگو با نبض نفت:

لزوم تشکیل کمیته ویژه در وزارت نفت برای تایید نرم‌افزارهای تولید

مدیر شرکت دانا‌پرداز معتقد است وزارت نفت برای تایید نرم‌افزارهای تولید و الزام شرکت‌های تابعه به استفاده از نرم‌افزارهای تولیدی ساخت داخل باید کمیته ویژه‌ای تشکیل دهد.
کد خبر : ۳۲۸۷۹
لزوم تشکیل کمیته ویژه در وزارت نفت برای تایید نرم‌افزارهای تولید
امیر سود‌بخش، مدیر شرکت دانا‌پرداز و قائم مقام مدیرعامل این مجموعه در حاشیه بازدید از پایگاه خبری نبض نفت و در یک گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما در خصوص فعالیت‌های ویژه دانا‌پرداز اذعان کرد: با توجه به فعالیت این مجموعه نرم‌افزارهای خاصIT را طراحی کرده‌ایم و در این حوزه بیش از 150 مشتری داریم. از حراست شرکت نفت تا پالایشگاه‌های نفت، خطوط انتقال گاز و ادارات آن، همچنین استان‌ها و شعب آنها از ساختار این نرم‌افزار استفاده می‌کنند. یک نرم‌افزار خوب باید قابلیت پشتیبانی داشته باشد. کارکنان ما در محل مورد نظر مشتری حاضر می‌شوند و نصب، آموزش و راه‌اندازی نرم افزارها را انجام می‌دهند.

وی افزود: نرم افزار‌های طراحی شده توسط ما از قابلیت خبر‌رسانی در صورت بروز مشکل از طریق پیامک یا ایمیل برخوردار هستند. همچنین از طریق تلفن عیوب موجود در برنامه را به صورت خودکار برطرف می‌کنند. تمامی نرم‌افزارهای ما معادل خارجی نیز دارند. حتی یک شرکت معتبر هندی که جزء ارائه‌دهندگان بزرگترین نرم‌افزارها در دنیا می‌باشد ساختارهای مشابه ما را دارد.

سود‌بخش بزرگترین مشکل حوزه کاری خود را عدم رعایت قانون کپی‌رایت در کشور عنوان کرد و گفت: متاسفانه بیشتر شرکت‌ها از نسخه کرک استفاده می‌کنند. این نرم‌افزارها قابل نفوذ و فاقد امنیت هستند. بیشتر شبکه‌ها به دلیل پرداخت نکردن هزینه از این گزینه استفاده می‌کنند. مشتریان ما نیز نباید به دلیل پرداخت هزینه کمتر از این نرم‌افزارها استفاده کنند. بزرگترین حمایت از ما جلوگیری از نصب نرم‌افزارهای بدل می‌باشد.

مدیر شرکت دانا‌پرداز یکی از مشکلات موجود در کشور را بوروکراسی سخت و زمان‌بر اداری خواند و افزود: گذراندن این مراحل گاهی آنقدر طولانی می‌شود که مدیر بخش تغییر می‌کند و ما مجبور به طی کردن مجدد آن می‌شویم.

وی ضمن ابراز خرسندی از استقبال شرکت نفت در استفاده از نرم‌افزار‌های داخلی اظهار داشت: خوشبختانه شرکت نفت نسبت به مجموعه‌های دیگر بیشتر از نرم‌افزارهای داخلی استفاده می‌کند که این موضوع زمینه بومی‌سازی را فراهم کرده است.

سود‌بخش با اشاره به اینکه برای نرم‌افزارهای شرکت دانا‌پرداز از وزارت دفاع گواهی‌نامه امنیتی دریافت کرده است گفت: وزارتخانه فوق در این خصوص سختگیری و نظارت سالانه دارد. پیشنهاد من این است که وزارت نفت برای تاییدیه نرم‌افزارهای حوزه تولید ایران کمیته‌ای تشکیل دهد و تمام شرکت‌های تابعه را ملزم به استفاده از این نرم‌افزارها کند. این حمایت مانند یک ذره‌بین در مسیر پیشرفت ما عمل می‌کند.

مدیر شرکت دانا‌پرداز در خصوص عملکرد وزارت نفت تصریح کرد: امتیاز من به عملکرد این وزارتخانه بین 80 تا 85 است. بوروکراسی دشوار اداری مانعی برای حمایت از تولید داخلی است.

وی افزود: ما با اکثر شرکت‌های نفتی تعاملات خوبی داریم و همکاری بیشتر با آنها باعث افتخار ما می‌باشد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر