/
۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱

قیمت جهانی نفت در بیست و ششمین روز آبان

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز برای تحویل در ماه ژانویه با ۴۲ سنت معادل ۰.۹۸ درصد رشد به ۴۳ دلار و ۲۰ سنت رسید.
کد خبر : ۳۲۹۵۰
به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، در حالی که امیدها به ادامه محدودیت های تولید کشورهای عضو گروه اوپک پلاس تا حدودی نگرانی های ناشی از افزایش مجدد شیوع کرونا و تضعیف تقاضای انرژی و همچنین افزایش تولید لیبی را برطرف کرده است، قیمت نفت روز دوشنبه شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز برای تحویل در ماه ژانویه با 42 سنت معادل 0.98 درصد رشد به 43 دلار و 20 سنت رسید، در حالی که قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر با 52 سنت معادل 1.30 درصد رشد به 40 دلار و 65 سنت رسید.

به دنبال افزایش امیدها نسبت به ساخت واکسن کرونا و اینکه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش از جمله روسیه در سال آینده نیز تولید نفت خود را محدود خواهند کرد، قیمت هر دو شاخص نفتی طی هفته گذشته بیش از 8 درصد رشد داشت.

این گروه که به اوپک پلاس معروف است ماه هاست تولید روزانه نفت خود را حدود 7.7 میلیون بشکه کاهش داده و قصد داشت از ماه ژانویه تولید خود را 2 میلیون بشکه در روز اضافه کند. روز سه شنبه قرار است نشست کمیته وزارتی اوپک پلاس برگزار شود و پیشنهاداتی در مورد تغییر میزان تولید جهت ارائه به نشست تمامی وزرا در روز 30 نوامبر آماده گردد.

اما ترمیم سریع تولید نفت لیبی، به عنوان یکی از اعضای اوپک و رسیدن آن به بالای 1.2 میلیون بشکه در روز نشان دهنده چالش پیش روی اوپک پلاس برای محدود نگه داشتن سطح تولید است. این در حالی است که برقراری محدودیت های قرنطینه ای در اروپا و آمریکا سبب کاهش رفت و آمد و مصرف سوخت شده است. تحلیلگران موسسه ای ان زد در یادداشتی نوشتند: «ترافیک بزرگراه های برخی کشورهای اروپایی نظیر فرانسه در هفته های اخیر تقریبا 50 درصد کاهش یافته است.»

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر