/
۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸

کشور به برکت وزارت نفت می‌چرخد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دوره دهم مجلس شورای اسلامی گفت: کشور به برکت وزارت نفت می‌چرخد، اما متأسفانه شاهدیم هر روز بر بوق‌ها می‌دمند که کشور با درآمد غیرنفتی اداره می‌شود.
کد خبر : ۳۳۰۲۰
نبض نفت  - ابوالفضل حسن‌بیگی با تأکید بر اینکه مذاکرات هرگز مضر نخواهد بود، اما در نبود مذاکره امکان ضرر وجود دارد، گفت: باید بسیار هوشیار بود و امتیازهایی نداد که در آینده مشکل‌ساز شود. باید از تجربه ۴۰ سال نخست انقلاب استفاده کرد تا در آینده با قدرت با آمریکایی‌ها برخورد شود.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی، در دو مقطع طلایی دشمنان با شانتاژ و استفاده از همه ابزارها به‌ویژه امپراتوری رسانه با تبلیغات فزاینده، سخنان امام خمینی و رهبر فرزانه انقلاب را تعبیر به مطلوب کردند و امروز نتیجه غم‌انگیزش بر اقتصاد ایران سایه افکنده، بنیه مالی کشور، آرامش، معیشت، رفاه و آینده مردم را تحت تأثیر عمیق قرار داده و همواره نگرانی‌ها شدت می‌گیرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دوره دهم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ملت بزرگ ایران فراموش نخواهد کرد در سال‌های دهه ۷۰ و آغاز دهه ۸۰ وقتی شرایط برای سرمایه‌گذاری کلان توسط خارجی‌ها در ایران مساعد شد (شرکت‌های بزرگ و کوچک از سراسر دنیا تقاضای مشارکت در توسعه میدان‌های نفت، گاز، پتروشیمی ما را داشتند) گروهی نفوذی دلسوزتر از مادر و کاتولیک‌تر از پاپ فریاد مخالفت سر دادند، با شانتاژ و اقدام‌های مخرب و فریبکارانه مانع سرمایه‌گذاری و توسعه صنعت نفت و پالایشگاه‌ها می‌شدند.

حسن‌بیگی ادامه داد: با مطبوعات، فضای رسانه، کلاس درس و پشتوانه پول‌های بی‌حساب و هدایت‌شده آن‌چنان آتش سنگین بر سر مدیران مظلوم و کارشناسان و اقشار فهیم وزارت نفت، دولت و نظام می‌ریختند و آنان را خائن، وطن‌فروش و غیره خطاب می‌کردند که بعضی از خادمین نظام اسلامی بخشی از عمر گران‌سنگشان را صرف پاسخگویی و توجیه مقام‌ها و حتی خانواده، همکاران و اطرافیانشان کردند تا جایی که آن فرصت طلایی تلف شد و حداقل سرمایه‌گذاری و توسعه در صنعت نفت صورت پذیرفت، البته بسیار غنیمت بود و اکنون امت رسول‌الله شاهد است که از همان قراردادها و توسعه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی به‌صورت بیع متقابل و فاینانس اکنون چرخ کشور می‌چرخد و از تجاوزات بیشتر ترامپ به اقتصاد ایران اسلامی جلوگیری می‌کند. حقیقتاً جای سپاس و تشکر از مقام‌های شجاع وقت، مدیران دلسوز، کارکنان باانگیزه و خادمین به ملت در وزارت نفت را دارد.

آدرس غلط دشمن سبب کاهش جدی تولید و درآمد نفت شد

این نماینده سابق مجلس گفت: سال ۵۸ امام فرمود نفت باید صیانت شود، یعنی با تزریق گاز به چاه‌های نفت از حداکثر مخازن بهره‌برداری و از مرگ زودهنگام چاه‌ها جلوگیری شود. همین‌جا بود که آمریکا و شوروی برای ضعیف ماندن ایران با خائنین داخلی تفسیر به رأی کرده و جا انداختند نفت را نفروشید، بگذارید برای نسل‌های بعد. کجا و کی امام گفتند نفت صادر نکنید؟ فرمودند نفت را صیانت کنید. متأسفانه آدرس غلط دشمن و همدستی نفوذی‌ها باعث کاهش جدی تولید و درآمد نفت شد. کشورهای عضو جای ایران در اوپک را پر کردند و سهمیه ما کم و کمتر و اثرش آن شد که تولید نفت از ۶ میلیون بشکه به نصف کاهش یافت و کشورهای عربی از مخازن مشترک ثروت ملی ما را غارت کردند و سپس آمریکا همه درآمدهای نفتی را از گاوهای شیرده بلعید و آتش کینه خود را بر سر مردم مظلوم منطقه و یمن فروریخت و از ملت ایران هم با تحریم‌های سخت انتقام می‌گیرد.

وی عنوان کرد: اکنون طراحان با تاکتیک‌های جدید با همکاری گروهی کوتوله ولی بازیگر و پرنفوذ با جنگ روانی و عوام‌فریبی موذیانه که ۴۰ سال با موج‌سواری بر قدرت تکیه زده، تخریب می‌کنند و به هیچ‌کس پاسخگو نیستند و پیوسته مانند کاسه داغ‌تر از آش قلم می‌زنند و تصمیم‌سازند. بسیار فامیل‌باز، خانواده‌پرست و همواره منافع خویش را بر منافع ملی و عقل جمعی ترجیح داده و برای مملکت مشکلات جدی می‌تراشند و به ریش همه با جسارت ریشخند می‌زنند. عده‌ای از آنان همواره سوگلی هستند و آتش به اختیار می‌تازند و همه را خائن، نافهم، دشمن امنیت ملی خوانده، تخریب می‌کنند و خود را حافظ اسلام، ملت و منافع ملی می‌پندارند.

حسن‌بیگی گفت: متأسفانه افرادی هم با دلارهای موساد و سیا می‌خوانند، سینه‌زن هم دارند، نامش را NGO گذاشته، دایه دلسوزتر از مادر و نقش مستشاران غربی را بازی می‌کنند، از جایگاه مدافع پرستیژ و حیثیت ملی سخن می‌گویند. مقام معظم رهبری ۴۰ سال است فریاد می‌زنند صادرات نفت خام را به صفر برسانید، فرآورده و مشتقات نفتی، گازی و پتروشیمی صادر کنید. باز دست نجس و قلم مزدوران را مشاهده می‌کنیم که آدرس غلط می‌دهند و دائم پمپاژ قطع تولید را تبلیغ، تشویق و شانتاژ می‌کنند.

وجدان کاری یک کشور را از فرش به عرش می‌رساند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دوره دهم مجلس شورای اسلامی افزود: این در حالی است که ایشان می‌فرمایند صادرات نفت خام توجیه ندارد، از خیل عظیم متخصصان مؤمن، عاشق وطن و با انگیزه استفاده کنید، نفت و گاز را تبدیل به فرآورده و با ارزش افزوده صادر کنید و درآمد حاصل را در امور جاری هزینه نکنید، بلکه آن را در امور زیربنایی و زیرساخت‌های کشور سرمایه‌گذاری کنید. تا از منظر تولید و ثروت ملی و اشتغال نسل‌های آینده نگران نباشیم، زیرا پیش‌بینی می‌شود دهه‌های پیش رو نفت و گاز جای خود را به انرژی‌های نو بدهد و دیگر مخازن عظیم نفتی سرمایه و ثروت محسوب نخواهد شد.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی در چشم‌انداز ۲۰ سال استراتژی برداشت بیشتر به‌ویژه از مخازن مشترک و سرمایه‌گذاری در تولید پایدار را مصوب کرده، از این رو جا دارد مقام‌ها و مسئولان عالی‌رتبه کشور فریب جنجال و جنگ روانی کوتوله‌های بی‌مسئولیت، خوش‌نشینان عافیت‌طلب و نفوذی‌ها را نخورند، به مسئولان دلسوز و مدیران متعهد اعتماد ورزند تا واقع‌بینانه تصمیم گیرند و با جذب سرمایه خارجی و توسعه صنعت نسبت به خلق ثروت، تولید ملی و اشتغال پایدار اقدام کنند، بلکه کشور دیگر چه کنیم را کنار گذارد و آیندگان دچار سرنوشت امروز ما نشوند.

حسن‌بیگی عنوان کرد: تجربه ثابت کرده ضرورت دارد کشور نروژ الگوی ما باشد نه کشورهای عربی نفت‌خیز تحت قیمومیت آمریکا و قدرت‌های بزرگ. نروژ یک کشور نفت‌خیز، اما ثروتمند و با ثبات است. جمعیت ملاک نیست، چین، فقیر بود، نان برای خوردن نداشت، اما ظرف ۳۰ سال اقتصاد دوم جهان شد با ۱۶ تریلیون دلار پس‌انداز. با مدیریت قوی، سلامت، پاکدستی، نظم، قانون‌مداری، وطن‌پرستی. وجدان کاری یک کشور را از فرش به عرش می‌رساند، اما در لیبی دزدی، وطن‌فروشی، بی‌نظمی، دروغ، قانون‌گریزی و پارتی‌بازی باعث فقر، ناامنی، فساد و فحشا شده و محیط را آلوده و غیرت، غرور و پرستیژ ملی‌شان را تحقیر کرده است.

نماینده دامغان در دوره دهم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکنون در ایران اسلامی معادل ۱۱ میلیون بشکه نفت خام، گاز تولید می‌شود و ۲ میلیون بشکه نفت خوراک پالایشگاه‌های داخلی و فرآورده آن، داخل کشور مصرف می‌شود. ۳۰ میلیارد دلار تولید پتروشیمی و ۹ میلیارد دلار صادرات فرآورده داریم، حدود ۹۰ درصد تولید برق کشور از نفت است. تولیدات بخش کشاورزی، صنایع، معادن، خدمات و رفاه عمومی و غیره قطعاً در یک کلام کشور به برکت وزارت نفت می‌چرخد و به دنیا می‌بالیم که خدا ملت ایران را دوست دارد، این مخازن عظیم نفت و گاز و ژئوپلیتیک ویژه را به ملت شیعه ما عطا فرموده است، اما متأسفانه شاهدیم هر روز بر بوق‌ها می‌دمند که کشور با درآمد غیرنفتی اداره می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دوره دهم مجلس شورای اسلامی گفت: این فرافکنی و کفران نعمت، ناشکری از الطاف و عنایات ویژه پروردگار عالم به ملت مؤمن و عزیز ایران است. به فضل و لطف ایزد یکتا ایران دارای مخزن دوم نفت و مخزن دوم گاز دنیاست و درمجموع از مخازن اول انرژی جهانی برخوردار است. پس باید از این منابع غنی بهترین سود را به نفع مردم ببریم و معیشت ملت را ایده‌آل کنیم. از سویی نفت برای کشورهای نروژ، آمریکا، روسیه و غیره تبدیل به رحمت شده، اما برای ایران و کشورهای اسلامی نکبت، بد و کثیف؟ این کفران حکمت، برکت و لطف خداست. به نظر می‌رسد باید جلو جنگ روانی و آدرس غلط دشمنان موذی را گرفت و راه کج و فریب را هموار کرد تا ایران همچون کشورهای پیشرفته از این برکت الهی به نفع مردم و پیشرفت بهترین اقدام را به عمل آورد و اجازه ندهیم بیش از این ثروت ملت را از مخازن مشترک غارت کنند.

وی تأکید کرد: نفت برای ما نعمت، هدیه و رحمت خداوند است، بنابراین باید از سرمایه‌گذاران همه جهان به جز اسرائیل غاصب، آمریکا و غیره استفاده کنیم با تولید بیشتر از درآمدهای نفتی، اقتصاد را قوی و ایران را مقتدر و مستقل با رفاه مطلوب بسازیم و بنیه دفاعی را در قامت یک ابرقدرت استوار کنیم. تحقیقاً می‌شود امید آمریکا را از تسلط بر منابع و انرژی منطقه قطع کرد. برای رسیدن به هدف و پیشبرد استراتژی انقلاب اسلامی و امام خامنه‌ای باید با برنامه، وحدت، مقاومت و همت مضاعف اقدام کرد، ان‌شاءالله عزت و پیروزی از آن ملت رشید ایران خواهد بود.

این نماینده مجلس در دوره دهم تصریح کرد: در طول تاریخ روسیه بیشترین استفاده را از شرایط داشت و روزانه توانست ۱۰ تا ۱۲ میلیون بشکه نفت بفروشد، زمانی که قیمت نفت ۱۵۰ دلار بود و اکنون بنیه مالی این کشور به جایی رسیده است که آمریکا نمی‌تواند ارزش پول ملی این کشور را پایین بیاورد، اما در یک مقطعی در دولت‌های نهم و دهم در دوره احمدی‌نژاد، صادرات نفت ما به حدود ۳۰۰ هزار بشکه رسید و شرایط طوری شد که بخشی از ذخیره ارزی را زمانی که نفت را ۱۵۰ دلار می‌فروختیم، آن را هم از دست دادیم و آمریکایی‌ها در هر مقطعی به همین خاطر سعی می‌کنند جمهوری اسلامی را تحت فشارهای سنگین قرار دهند، اما اگر ما در مقاطع مختلف می‌توانستیم از نفت استفاده کنیم و منابع ذخیره ارزی را افزایش می‌دادیم تا جایی که آمریکا بفهمد که اگر ما را ۱۰ سال هم تحریم کند باز هم توانایی داریم، اما متأسفانه عده‌ای سر خودشان را با حرف‌های گوناگون سرگرم می‌کنند، زمان‌های طلایی را از دست می‌دهیم و زمین سوخته به دست می‌آوریم.

حسن‌بیگی عنوان کرد: این باید برای جمهوری اسلامی یک تجربه بزرگ باشد و از این تجربه استفاده کند. در دنیای امروز همه با هم مذاکره می‌کنند، اما تنها خط قرمز ما رژیم صهیونیستی است و رهبری هم فرمودند که با همه دنیا مراوده داشته باشید، حکمت و عزت و منافع ملی خط قرمز ماست.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دوره دهم مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مباحثی که ما در مذاکرات قبلی شاهد بودیم و از تجربیات ارزشمندی برخوردار بودیم مثل زمانی بود که ما توتال را وارد عسلویه کردیم، فاز ۲ و ۳ را افتتاح کردیم و به دنبال آن دیگر شرکت‌های بین‌المللی وارد شدند و امروز در شرایطی هستیم که از قطر هم جلوتر هستیم. یکی از وظایف دولت‌ها این است که منافع و ثروت ملی را حفظ کنند و روز به روز آن را افزایش دهند. ۱۵ کشور همسایه ایران هستند، با ۱۳ کشور مراوده داریم و ۱۱ کشور نیازمند فرآورده‌های نفتی ما هستند.

وی افزود: هیچ کشوری نمی‌تواند بدون مذاکره با دنیا و بدون ارتباط به جایی برسد. من معتقدم که با همه کشورها جز رژیم اشغالگر قدس همان‌طور که مقام معظم رهبری هم فرمودند می‌توانیم مذاکره داشته باشیم برای تأمین منافع ملی و امنیت ملی. باید هوشمندانه برخورد کرد و مذاکرات برای توسعه اقتصادی را بر مبنای ۲۲۰ کشور جهان که عضو سازمان ملل هستند، برنامه‌ریزی کنیم. آدم‌هایی تربیت شده‌اند که کشور را از اصل موضوع دور می‌کنند. نباید خودمان را درگیر مسائل کوچک و حزبی کنیم و همین‌طور جنجال‌های سیاسی، نباید گرفتار این مسائل شویم.

منبع: پانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر