/
۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳

قیمت جهانی نفت در آخرین روز آبان

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳ سنت معادل ۰.۰۷ درصد رشد به ۴۴ دلار و ۲۳ سنت رسید.
کد خبر : ۳۳۰۴۹
به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، روز جمعه قیمت نفت تغییر اندکی داشت و در مسیر ثبت سومین افزایش هفتگی متوالی قرار گرفت، اما نگرانی از کند شدن تقاضا به دلیل افزایش شیوع کرونا و محدودیت های جدید در چند کشور سبب شد تا رشد قیمت ها محدود شود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 3 سنت معادل 0.07 درصد رشد به 44 دلار و 23 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 5 سنت معادل 0.12 درصد کاهش به 41 دلار و 69 سنت رسید.

احتمال ساخت یک واکسن موثر برای درمان کرونا و امیدها به اینکه اوپک و متحدانش تولید نفت خود را پایین نگه دارند سبب شده تا قیمت نفت در هفته جاری رشد داشته باشد.

قیمت هر دو شاخص نفتی از ابتدای هفته جاری تاکنون بیش از 3 درصد رشد داشته که کمترین رشد هفتگی طی 3 هفته اخیر به شمار می رود.

استفن اینز تحلیلگر بازار نفت در موسسه آکسی گفت، بازار شاهد کاهش میزان رشد هفتگی قیمت نفت بوده «زیرا رشد آمار مبتلایان به ویروس خوش بینی ها از ساخت واکسن را تاحدودی خنثی کرده است

وی افزود: «اما همه چیز بستگی به اوپک دارد. قبل از نشست کلیه وزرای عضو گروه اوپک پلاس در پایان ماه جاری هیچ تصمیم رسمی ای اتخاذ نخواهد شد.»

گروه اوپک پلاس قرار است طی روزهای 30 نوامبر و اول دسامبر سیاست تولید خود را مورد بحث قرار دهد. هرچند تداوم افزایش موارد ابتلا به کرونا همچنان تردیدهایی را در مورد روند ترمیم تقاضا ایجاد کرده، اما تقاضای قوی در آسیا و امیدواری به تمدید توافق کاهش تولید گروه اوپک پلاس سبب شده تا بازارها همچنان امیدوار باقی بمانند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر