/
۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷

زمینه‌سازی برای تسهیل دورکاری در زاگرس جنوبی

سرپرست فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی از راه‌اندازی مودم‌های ارتباط از راه دور (APN) در این شرکت خبر داد و گفت: با توجه به بحران شیوع ویروس کرونا و لزوم ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای دورکاری کارکنان، این سامانه با رعایت دستورعمل‌های حفاظتی و امنیتی کمیته فاوا راه‌اندازی شده است.
کد خبر : ۳۳۰۹۶
به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، قدرت‌الله قنبریان افزود: برای راه‌اندازی این مودم‌ها از بسترهای مخابراتی یکی از اپراتورهای فعال تلفن همراه کشور و سرور اختصاصی در ستاد زاگرس جنوبی استفاده شده است تا امکان برقراری ارتباط امن فراهم شود.

وی گفت: همچنین با راه‌اندازی سامانه الکترونیکی فکس سرور، فکس کاغذی در پیگیری مکاتبات اداری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی حذف می‌شود و سامانه نرم‌افزاری فکس سرور این شرکت با برخورداری از بسترهای لازم، همه خدمات فکس این شرکت را در ستاد و مناطق عملیاتی به‌صورت الکترونیکی پوشش می‌دهد.

به گفته قنبریان، ۱۲۰ دستگاه فکس سخت‌افزاری در این شرکت موجود است که با راه‌اندازی سامانه جدید، افزون بر افزایش سرعت ارسال و دریافت مکاتبات با حذف هزینه‌های تأمین، تعمیر، تجهیز و نگهداری دستگاه‌های فکس موجود، سود و صرفه مالی و نیروی انسانی نیز به عاید شرکت شده است.

وی حذف کاغذ، نگهداری اطلاعات در سرور، امنیت بالای سامانه، سرعت عمل، مدیریت فایل‌های دریافتی و ارسالی را از جمله مهم‌ترین مزیت‌های این سامانه برشمرد و عنوان کرد: این سامانه با امکان طراحی برای کاربران گروهی و شخصی، شامل بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است که بخش سخت‌افزاری آن با ۱۶ خط شهری همه خدمات فکس ورودی و خروجی سازمان را پوشش می‌دهد و بخش نرم‌افزاری آن نیز با برخورداری از پنل ورودی و سرور اختصاصی، امکان دریافت، مدیریت و نگهداری اطلاعات را فراهم می‌کند.

قنبریان با اشاره به اینکه این سامانه قابلیت اتصال به سامانه‌های مکاتبات اداری را نیز دارد، افزود: سامانه فکس سرور در فاز نخست در ستاد شیراز در دسترس کاربران مشخص شده و در مناطق عملیاتی نیز در اختیار دبیرخانه مرکزی منطقه قرار گرفته است و همه فکس‌ها ازسوی دبیرخانه مدیریت می‌شود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر