/
۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰

آخرین اقدامات و فعالیت های بسیج شرکت ملی گاز ایران تشریح شد

طی چند سال گذشته فعالیت ها و اقدامات صورت پذیرفته از سوی حوزه بسیج در سطح شرکت ملی گاز ایران بسیار گسترده بوده که نمونه آن توزیع حدود 10 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان است.
کد خبر : ۳۳۱۳۱
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، یداله رحمانی فرمانده حوزه بسیج شرکت ملی گاز ایران، با ارسال پیام تبریکی به مناسبت هفته بسیج، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدا بالاخص شهدای صنعت گاز کشور، به تشریح اقدامات و فعالیت‌های این حوزه پرداخت و اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور در خصوص شیوع ویروس کرونا و آسیب دیدن قشر محروم جامعه از نظر کسب و کار و معیشت، از بدو شیوع این ویروس و با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در این خصوص، بسیج حوزه شرکت ملی گاز ایران فرمایشات ایشان را سرلوحه کار خود قرار داد و با هماهنگی بین 62 پایگاه در سطح شرکت های تابعه همگام با دیگر جهادگران در این عرصه، پا به رزمایش همدلی و کمک مومانه گذاشت که به حول و قوه الهی تا پایان مرداد ماه سال جاری، بیش از هفت هزار بسته معیشتی با هزینه ای بالغ بر دو میلیارد تومان بین نیازمندان و محرومان توزیع شد. 

به گفته رحمانی، تقریبا این رقم تاکنون به حدود سه میلیارد تومان و تعداد بسته های توزیع شده به حدود 10 هزار بسته رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین تهیه و توزیع اقلام بهداشتی در ایام کرونا ازجمله؛ ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده نیز یکی از اقدامات مهمی است که پایگاه‌های تابعه در سطح شرکت ملی گاز ایران در آن ایفای نقش کرده‌اند.

فرمانده حوزه بسیج شرکت ملی گاز ایران در ادامه سخنان خود، به یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته از سوی بسیج شرکت ملی گاز ایران اشاره کرد و گفت: سیل ویرانگری که اوایل سال 98 در برخی از استان های کشور رخ داد، موجب شد تا سیل عظیمی از کمک های مردمی به این مناطق روانه شود، بر این اساس، طی جلساتی با شورای فرهنگی و تأکیدات معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، تصمیم برآن شد با جمع آوری کمک های کارکنان مجموعه صنعت گاز و کمک به هموطنان سیل زده، باری از روی دوش این عزیزان برداشته شود.

رحمانی تصریح کرد: از این رو، مبالغ قابل توجهی جمع آوری و در ساخت 15 منزل مسکونی واقع در پل‌دختر که یکی از مناطق وقوع سیل بود، هزینه شد. 

فرمانده حوزه بسیج شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه از این تعداد واحد مسکونی، 12 واحد با کمک و همیاری سپاه پل‌دختر ساخته و تحویل مالکان آن، خانواده های شهدا، ایثارگر و محروم شد، اظهار کرد: سه واحد دیگر آن نیز تا پایان سال جاری ساخته و تحویل مالکان آن داده می شود.

رحمانی کمک بسیجیان صنعت گاز برای پایش مصرف بهینه انرژی ادارات و سازمان ها را از دیگر فعالیت های انجام شده طی چند سال اخیر عنوان کرد و افزود: موضوع پایش انرژی یکی از اقداماتی بود که بسیج شرکت ملی گاز ایران از سال 93 با هماهنگی مدیرعامل وقت به آن پرداخت و هدف از آن، این بود که با توجه به اینکه شرکت ملی گاز ایران یک شرکت خدمات رسان و وظیفه آن تولید، انتقال و توزیع پایدار گاز است، اما از طرفی هم ما شاهد مصرف بی رویه این انرژی پاک که با زحمات فراوان به دست مردم می رسید، بودیم، از این رو بسیج اعلام آمادگی کرد که در این موضوع همکاری لازم را انجام دهد که این کار در سال اول و دوم از شهر تهران شروع و مصرف بهینه انرژی گاز ادارات و سازمان‌ها بر اساس معیارهای مشخص شده، رصد گردید.

فرمانده حوزه بسیج شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: در ادامه این کار با هماهنگی مدیریت گازرسانی، موضوع پایش انرژی ادارات و سازمان ها از سال 94 در سطح استان ها انجام شد که تا پایان سال 98 ، 109 هزار و 497 بازدید صورت پذیرفت که از این تعداد 16 هزار مورد با الگوی مصرف مشخص شده مغایرت داشتند.

وی در ادامه سخنان خود به مصرف انرژی گاز در سطح مساجد، حسینیه ها و مراکز مذهبی اشاره کرد و گفت: برای اینکه الگوی مصرف در این اماکن رعایت شود، با همکاری فرماندهان پایگاه‌های بسیج و مسئولین آموزشی شرکت‌های گاز استانی، کارگاه های آموزشی و توجیهی را برای امنای مساجد و ائمه جماعات برگزار کردیم.

رحمانی اذعان کرد: یکی از اهداف دیگر ما پایش انرژی در مدارس و مراکز آموزشی کشور است که جزو برنامه های بسیج شرکت ملی گاز ایران قرار دارد.

وی در پایان سخنان خود به اردوهای جهادی نیز اشاره‌ای کرد و گفت: این موضوع یکی از اقداماتی بود که در سطح پایگاه های بسیج شرکت های تابعه صورت گرفت که این مهم در بعضی از مناطق محروم در حال انجام است و جهادگران با توجه به تخصص و توان خود، ایفای نقش می کنند.

متن پیام تبریک فرمانده حوزه بسیج شرکت ملی گاز ایران به شرح زیر است:

آخرین اقدامات و فعالیت های بسیج شرکت ملی گاز ایران تشریح شد
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر