/
۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷

متخصصان اوپک قبل از اجلاس حیاتی هفته آینده دیدار می‌کنند

کمیته اقتصادی اوپک در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه برگزار می‌شود و متخصصان فنی اوپک و غیر اوپک در روز جمعه دیدار خواهند داشت تا در مورد سناریوهای احتمالی برای وزرایی که در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه آینده دیدار می‌کنند، مذاکره شود.
کد خبر : ۳۳۱۴۳
به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، اوپک و متحدانش جهت آماده کردن زمینه برای اجلاس وزارتی هفته آینده، یک هفته جلسات فنی در این هفته برگزار می‌کنند. قرار است در این اجلاس در مورد تمدید محدودیت‌های تولید نفت در سال آینده میلادی به خاطر کاهش تقاضا در نتیجه موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا مذاکره شود.

 کمیته اقتصادی اوپک در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه برگزار می‌شود و متخصصان فنی اوپک و غیر اوپک در روز جمعه  دیدار خواهند داشت.

 در این کمیته اقتصادی در مورد سناریوهای احتمالی برای وزرایی که در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه آینده دیدار می‌کنند، مذاکره می شود.

 تمام این جلسات به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

 نمایندگان اوپک پیش بینی می‌کنند نتیجه اجلاس وزارتی هفته آینده تمدید کاهش تولید فعلی در سه ماهه اول 2021 باشد. برخی نمایندگان عقیده دارند هنوز چالش‌هایی در مورد تقاضا وجود دارد ولی به تغییر شرایط توسط واکسن کرونا امیدوارند.

 قرار بود گروه اوپک و متحدانش از اول ژانویه سال آینده میلادی، دو میلیون بشکه در روز معادل دو درصد مصرف جهانی نفت به تولید خود اضافه کنند. ولی با سقوط تقاضا به خاطر موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا، این تصمیم احتمالا به تعویق می‌افتد و شاید کاهش تولید بیشتری اعمال شود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر