/
۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

حواله قیر رایگان به هیچ فردی داده نمی‌شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح اختصاص قیر رایگان به راه‌های روستایی به قانون تبدیل شده و رئیس‌جمهوری آن را ابلاغ کرده است، گفت: ما دنبال رانت و فساد نیستیم، از این رو حواله قیر رایگان به هیچ فردی داده نمی‌شود.
کد خبر : ۳۳۱۵۸
نبض نفت - علی نیکزاد، امروز (سه‌شنبه، چهارم آذرماه) در جمع خبرنگاران درباره قانون تأمین قیر رایگان برای راه‌های روستایی گفت: نمایندگان همسو با اجرای عدالت اجتماعی، طرحی با هدف توزیع قیر رایگان تدوین و تصویب کردند که هم‌اکنون این طرح به قانون تبدیل شده و رئیس‌جمهوری آن را ابلاغ کرده است.

وی افزود: طرح الحاق یک بند به تبصره یک قانون بودجه سال ۹۹ با تلاش نمایندگان به قانون تبدیل شد که بر اساس آن یک میلیون تن قیر تا سقف ۴ هزار میلیارد تومان و در صورتی که با این اعتبار تهیه یک میلیون تن محقق نشد، این اعتبار تا سقف ۵ هزار میلیارد تومان افزایش یابد، از سرجمع اعتبارات برای اهداف مورد نظر تخصیص داده می‌شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ۵۰ درصد اعتبارات مذکور در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای آسفالت راه‌های روستایی، راه‌های فرعی، بازآفرینی شهری در محلات تاریخی و سایت‌های مسکن مهر قرار می‌گیرد.

نیکزاد ادامه داد: از اعتبارات مذکور ۲۱ درصد در اختیار بنیاد مسکن برای آسفالت روستاها، ۱۰ درصد در اختیار سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای آسفالت شهرهای کمتر از ۵۰ هزار نفر، ۵ درصد در اختیار سازمان نوسازی مدارس برای آسفالت محوطه مدارس، ۴ درصد در اختیار سازمان منابع طبیعی جهت مبارزه با ریزگردها و ۳ درصد در اختیار بسیج سازندگی برای آسفالت حیاط پایگاه‌های بسیج و پاسگاه‌های ناجا قرار می‌گیرند.

وی ضمن تشکر از سازمان برنامه و بودجه به منظور همراهی و قول تخصیص ۱۰۰ درصدی این اعتبارات، عنوان کرد: وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، وزارت کشور، سازمان شهرداری‌ها، نوسازی مدارس، سازمان منابع طبیعی و بسیج سازندگی، برش استانی این طرح را ارائه می‌دهند تا از اعتبار یادشده، دستگاه‌های اجرایی قیر مورد نیاز را خریداری کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: حواله قیر رایگان به هیچ فردی داده نمی‌شود، ما دنبال رانت و فساد نیستیم. ۴ و یا ۵ هزار میلیارد تومان برای تأمین یک میلیون تن قیر رایگان میان دستگاه‌های یادشده توزیع می‌شود.

نیکزاد تصریح کرد: مدیران استانی باید با اعتبارات تخصیص داده شده قیر را تأمین و در پروژه‌های مربوط به عدالت اجتماعی در حوزه آسفالت کردن راه‌های روستایی، راه‌های عشایری، حیاط مدارس، حیاط پایگاه‌های بسیج و پاسگاه‌های انتظامی و حل مشکل ریزگردها هزینه کنند.

وی گفت: وزارت نفت با اخذ هزینه، قیر در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار می‌دهد و این کار با توجه به فصل کاری تا تیرماه ۱۴۰۰ انجام می‌شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از اعتبارات این محل نمی‌توان حقوق پرداخت کرد یا در محلی جز موارد یاد شده، هزینه کرد و تنها دستگاه‌های اجرایی باید قیر خریداری و در محل‌های تعیین‌شده مصرف کنند.

منبع: خانه ملت

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر