/
۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶

طرح احکام کلی بودجه ۱۴۰۰ به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح احکام کلی بودجه ۱۴۰۰ را برای بررسی بیشتر به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع دادند.
کد خبر : ۳۳۱۷۵
نبض نفت - نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، پنجم آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح احکام کلی بودجه ۱۴۰۰ با بازگشت این طرح طبق ماده ۱۵۲ آیین‌نامه به کمیسیون برنامه و بودجه موافقت کردند.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: با توجه به شرایط کرونایی کشور و کوتاه بودن زمان نشست‌های صحن مجلس، بررسی تمامی پیشنهادها وقت زیادی می‌گیرد، بهتر است طرح احکام کلی بودجه ۱۴۰۰ به کمیسیون بازگردد تا پیشنهادها و ابهام‌های آن در نشست‌های کمیسیون رفع و سپس در صحن علنی بررسی شود.

محمد خدابخشی، نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص اصلاح ساختار بودجه گفت: مهم‌ترین عنصر اصلاح ساختار بودجه، قطع وابستگی به نفت است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین این اهداف، قطع وابستگی بودجه عمومی کشور به نفت‌خام و میعانات گازی است، افزود: با توجه به اینکه یک‌سوم بودجه عمومی کشور در سال‌های مختلف به نفت و گاز وابسته بوده و در سال‌هایی که تحریم تشدید شده دشمنان ما همیشه به‌عنوان یک ابزار از این موضوع استفاده کردند باید تلاش می‌شد این وابستگی را به حداقل برسانیم و آن منابع را به شکل دیگری برای توسعه کشور و زیرساخت‌ها تأمین کنیم.

خدابخشی تصریح کرد: اگر به دنبال رقابت با کشورهای منطقه و دنیا و تحقق آرمان‌های کشور هستیم این موضوع با وابستگی ما به نفت و میعانات گازی سازگاری ندارد و باید از آن رهایی یابیم.

منبع: شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر