/
۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱

مذاکرات غیر رسمی ائتلاف اوپک پلاس تا روز یکشنبه به تعویق افتاد

مذاکرات غیررسمی اوپک پلاس درمورد افزایش تولید از اول ژانویه سال آینده میلادی یا ادامه کاهش تولید، یک روز به تعویق افتاد.
کد خبر : ۳۳۲۳۰
به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، ائتلاف اوپک پلاس مذاکرات غیررسمی و غیرحضوری خود را در روز یکشنبه برگزار می‌کند، یعنی یک روز دیرتر از برنامه اعلام شده. این مذاکرات قبل از اجلاس اصلی که برای هفته آینده برنامه ریزی شده برگزار می‌شود.

اعضای ائتلاف اوپک پلاس درمورد افزایش تولید از اول ژانویه سال آینده میلادی یا ادامه کاهش تولید در بحبوحه ضعف تقاضا و رکود ناشی از همه گیری ویروس کرونا مذاکره می‌کنند.

نامه سازمان کشورهای صادر کننده نفت نشان می‌دهد الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه در مذاکرات غیر رسمی کمیته مشترک وزارتی نظارت بر قرارداد کاهش تولید شرکت خواهد کرد.

 نواک تا اوایل همین ماه وزیر انرژی روسیه بود و تلاش‌های این کشور برای حفظ روابط نزدیک با اوپک و امضای قرارداد کاهش تولید را هدایت می‌کرد.

 نماینده عربستان در این مذاکرات، عبدالعزیز بن سلمان، وزیر نفت این کشور خواهد بود.

اوپک پلاس در 30 نوامبر و اول دسامبر اجلاسی برای تصمیم‌گیری در مورد سیاست تولید در سال آینده میلادی برگزار خواهد کرد.

 قرار بود این گروه از اول ژانویه سال آینده میلادی، تولید خود را دو میلیون بشکه در روز معادل دو درصد مصرف جهانی نفت افزایش دهد، ولی ضعف تقاضا برای سوخت به خاطر موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا باعث شده اوپک پلاس به فکر به تعویق انداختن این تصمیم و حتی کاهش بیشتر تولید باشد.

محمدو بوهاری، رئیس جمهور نیجریه در روز پنج شنبه گفت کشورش برای حمایت از اقتصاد و ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای جمعیت آن که بسیاری در فقر به سر می برند، نیاز به افزایش تولید دارد. نیجریه در اوایل همین ماه از او خواسته بود سهمیه کاهش تولید آن را دوباره بررسی کند.

 ولی الجزایر که در حال حاضر ریاست دوره‌ای اوپک را برعهده دارد اعلام کرد هر گونه تلاش برای تغییر سهمیه کاهش تولید باعث سقوط بازار نفت می‌شود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر